Leren mennen (vooral ikke, maar paard ook)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Leren mennen (vooral ikke, maar paard ook)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 15:01

Hallo, wie weet waar je een mencursus kan volgen die niet al te duur is? En is een koetsiersbewijs verplicht als je over de weg wilt? En zit dat er bij een cursus al bij?

In de zomer wil ik mn paardje ook laten beleren voor de kar, weet iemand daar mssn een goed adres voor? Hier maakt de prijs wat minder uit, want dat moet wel echt goed gebeuren, aangezien ik op dit moment zelf nog geen ervaring ermee heb (dan hopelijk wel!!)

Alvast bedankt voor een reactie!

groetjes leon en snowie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 15:10

Bij Bob van Asselt in Kootwijkerbroek (onder de kastanje) kun je je pony laten beleren, zelf lessen en evt. je koetsiersbewijs halen.
Er zit ook een soort hotel voor je zelf en je pony bij.
Precies het zelfde gaat op voor Riant in Beekbergen (Mieke van Tergouw).
Alleen is Bob zelf meer bezig met tinkers/recreatie en Mieke meer met Kwpn/wedstrijden.
Misschien een leuke besteding van je zomervakantie?

Je hebt het koetsiersbewijs niet nodig om op de openbare weg te rijden, het is wel zo dat sommige terreineigenaren het wel verplicht stellen.
Bij je koetsiersbewijs zit ook een soort WA verzekering en je leert er op zich een hoop van, vooral als je nog niet veel aangespannen heb gereden.
Er wordt nl ook veel over koetsen en tuigen behandelt in de cursus.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 15:20

owkee dit is heel leuk nieuws, aangezien ik mssn naar onder de kastanje ga voor stage Haha! Ik kan op dit moment kiezen uit twee adressen (van centro lusitano heb ik nooit meer wat vernomen... en nu heb ik dus de tinkerhandelaar en onder de kastanje!!!)

Bedankt voor de tip! en de info!

groetjes leon en snowie

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:19

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag maar dan in omgeving rotterdam...Ik heb nog niets kunnen vinden wat binnen 3 kwartier reizen in mijn buurt ligt en waar je geen miljonair voor moet zijn Frusty Verdrietig

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:42

Even voor de duidelijkheid, ik wil eerst zelf leren mennen voordat ik mijn pony laat beleren, trouwens het duurt nog een tijdje voordat Levi er aan toe is Tong uitsteken

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:45

Bij ons op stal worden menlessen gegeven alleen niet voor het koetsiersbewijs, en ook beleren ze er paarden. Is in Poortugaal, tegenover de metro.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 18:56

ik geloof dat ze in etten leur ergens een cursus doen voor keotsiersbewijs, weet alleen nie ff waar Verward

gr Linda Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:12

Billy, is dat bij fam. de Ronde?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 10:18

Jaaah, bij onder de kastanje moet je zeker doen! Misschien kunnen we dan een keertje boktmeeten, ik kom er namelijk weleens en mijn stalgenoot werkt dara als instructeur! Als ik mijn koetsiersbewijs ga halen, doe ik het ook zeker daar, al neem ik dan natuurlijk SuperJurga mee en ga ik niet met Tinkers rijden.