[VD] Indy leren steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ladydana
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: poortugaal

[VD] Indy leren steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 22:09

hallow ik heb een supertoffe shetlander die k allemaal kunstjes aan et leren ben maar nouw zou k em heel graag willen leren steigeren maar hoe kan dit op een vriendelijke manier??

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:16

1: Msn taal is hier niet toegestaan(lees de regels)
2: dit staat niet op de juiste plaats (moet bij UZ)
en 3 de antwoord op je vraag: de vriendelijkste manier om te leren steigeren is NIET te leren steigeren, heel leuk totdat je het niet meer in de hand hebt. Je kan beter eerst op UZ wat rondkijken en over VD lezen en leren, en dan eerst simpele dingen als halthouden, volgen, voetje opheffen, op het blok, vastpakken, flemen, gapen daarna spaanse pas, buigen, compliment, als het zo goed blijft gaan knielen, liggen etc.. er zijn zoveel kunstjes die je pony kan leren, ik ben absoluut geen voorstander van steigeren.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:22

Indd, ben het met xKatleentjex eens..
Ben ook absoluut geen voorstander van leren steigeren.
Voor je het weet gebruikt je pony het tegen je en heb je het niet meer in de hand => gevolg: kind in ziekenhuis...
Laat steigeren over aan de ervaren paardenmensen Knipoog

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:33

Topic is verplaatst naar UZ en verder, neem de tip die xKatleentjex geeft over de regels en waar topics te plaatsen aan Knipoog

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:35

Heb mijn pony ook leren steigeren, dat was een blonde actie; was gelijk de volgende dag weer bezig om het hem af te leren.
Als hij iets te moeilijk vond ging hij gelijk op zijn achterbenen staan, zo van: DIT kan ik tenminste wel heel erg goed, en dat vind jij toch ook leuk?
Maar ik stond dan wel net voor hem en geloof me, 500 kg op z'n achterbenen is errrrrg groot, en een knal voor je hoofd heb je zo te pakken. NIET DOEN DUS!!!

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:40

steigeren is misschien wel een mooi gezicht (vooral op het strand met op de achtergrond een ondergaande zon) maar je moet ook bedenken wat de reden is van het normale steigeren.steigeren is meestal dat een paard iets dwars zit of dat het paard ergens pijn heeft.
het paard uit dit dan door te gaan steigeren.
als je hem dus aanleert te gaan steigeren weet je dus niet meer wanneer het gewoon steigeren is of dat je paard iets dwars zit...
denk dara eens goed over na *LOL*

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:43

ik zal beter niet doen mijn beste vriend is daaraan gewond en moest 3 weken in ziekenhuis blijven. Verdrietig en als je dat toch doe gaat bij rijden ook heeeel slecht en gaat dan ook veel van steigeren gebruiken je moet dan maa zelf weten pas maar op. Scheve mond

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:16

Ik denk dat je het beter ook niet kan doen, helemaal als je al die ervaringen lees van al die mensen hier. Gelukkig is het bij mij niet zo ver gekomen, maar het blijft echt riskant. Dus doe er echt voorzichtig mee!!!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:15

ik sluit me helemaal bij xKatleentjex aan!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:32


Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:41

Niet doen!! Ik heb het ook gehad met shariff,, en het is ECHT geen pretje geloof me.. ik ben nu Heeeeeel blij dat mijn mannetje er van af is Haha!

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:44

DAAR GAAN WE WEER.......NIET DOEN!!!!!!

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:15

ehm....luister maar even naar scherps Haha!
En naar iedereen die het zelfde zegt....

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:59

xKatleentjex schreef:
1: Msn taal is hier niet toegestaan(lees de regels)
2: dit staat niet op de juiste plaats (moet bij UZ)
en 3 de antwoord op je vraag: de vriendelijkste manier om te leren steigeren is NIET te leren steigeren, heel leuk totdat je het niet meer in de hand hebt. Je kan beter eerst op UZ wat rondkijken en over VD lezen en leren, en dan eerst simpele dingen als halthouden, volgen, voetje opheffen, op het blok, vastpakken, flemen, gapen daarna spaanse pas, buigen, compliment, als het zo goed blijft gaan knielen, liggen etc.. er zijn zoveel kunstjes die je pony kan leren, ik ben absoluut geen voorstander van steigeren.


amen Haha!

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:37

wha ik geloof dat iedereen het hier tamelijk eens is! (Ik sluit me hier trouwens volkomen bij aan!!)

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:36

Eej...
Kijk gewoon op www.joyce-online.info
Daar staat voor alle kunstjes wel een antwoordt en anders moet je haar toevoegen op msn bijv. en vragen stellen!!
Heb je niet eens vertrouwen met je pony en vertrouwt je pony jou niet.
Laat het dan achter je liggen!

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:49

Gebruik de zoekfunctie eens... *zucht*

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:37

IK OOK!! heb mijn merrie leren steigeren onder het zadel!! van voor vasthouden en aandrijven, was heeeeeel erg leuk, tot dat ze hoger en hoger ging, en dit ook in dressuurproeven ging gebruiken!
Niet doen dus: tis echt een belachelijke actie!!! Ik heb er 100000% spijt van.. ze is er nog steeds niet vanaf, als ze het moeilijk krijgt onder het rijden, gooit ze de rem erop en doet ze precies wat ik haar geleerd heb, als ik haar naar voor rijd... dus echt eigen schuld dikke bult voor mij... Boos!:(

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:55

horselover21 schreef:
IK OOK!! heb mijn merrie leren steigeren onder het zadel!! van voor vasthouden en aandrijven, was heeeeeel erg leuk, tot dat ze hoger en hoger ging, en dit ook in dressuurproeven ging gebruiken!
Niet doen dus: tis echt een belachelijke actie!!! Ik heb er 100000% spijt van.. ze is er nog steeds niet vanaf, als ze het moeilijk krijgt onder het rijden, gooit ze de rem erop en doet ze precies wat ik haar geleerd heb, als ik haar naar voor rijd... dus echt eigen schuld dikke bult voor mij... Boos!:(


JIJ hebt ervan geleerd Schijnheilig .............. nu de andere nog!!

Bertus_Suzy

Berichten: 855
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:42

met een shet is steigeren niet zo erg hoor
die zijn klein, de shet van me vriendin (joep) kan ook steigeren en een steiger-bok en mij shet kan voetjes geven en buigen en op een blok staan

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:31

onzin Boos!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:48

Bertus_Suzy schreef:
met een shet is steigeren niet zo erg hoor
die zijn klein, de shet van me vriendin (joep) kan ook steigeren en een steiger-bok en mij shet kan voetjes geven en buigen en op een blok staan


Ze zijn klein, heel erg sterk en ook nog eens heel erg slim. Het lijkt me niks een shet op mijn schouder met maaiende voorbenen.....
In mijn ogen mogen paarden zoveel mogelijk steigeren wanneer ze los in het land staat, maar absoluut niet in mijn nabijheid. Het lijkt mooi, maar is o zo gevaarlijk.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:14

Th0mas schreef:
onzin Boos!


Misschien iets um... meer onderbouwde kritiek geven? Tong uitsteken Al is het maar "want ik ga mee met wat die-en-die zei". Alleen "Onzin", heeft het meisje zelf ook niks aan.

Maar ik ga dus ook mee met de rest, het lijkt mij GEEN goed plan om dit aan je paard te leren!! Hoe klein of groot ie ook mag zijn!! Oh ja, nog iets... Omdat de shet van je vriendin het wel goed kan, betekent dit nog niet dat die van jou het ook braaf zal doen!! Er zijn genoeg voorbeelden en argumenten waarom je het niet zou leren, die vriendin van je heeft lijkt me gewoon ongelooflijk veel geluk gehad als haar shet het nog niet tegen haar heeft gebruikt!

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:14

nix onzin!! ik heb mijn mini shet op het kistje leren staan! Haha! en nu staat ze de hele tijd overal op! nix ergs aan maar als k haar nu leer stijgeren doet ze dat misschien ook de hele tijd! nou daar ben je cker niet blij mee! en je weet hoe shetten zijn!! je kan ze er ook moeilijk voor straffen omdat het eerst MOEST van jou en nu niet meer MAG!! kortom je pony raakt in de war en het is levens gevaarlijk zelfs bij een kleine shet!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:17

xKatleentjex schreef:
en moest je nog niet helemaal overtuigd zijn hier nog een topic;
[UZ] mijn paard stijgerd nu aldoor



wilde m er net bijhalen............

paard leren steigeren is een van de domste pennie acties die je kan uithalen