[AR] Dresseer/trainingswagen of sulky???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

[AR] Dresseer/trainingswagen of sulky???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 21:31

Ik zit gigantisch te twijfelen tussen een trainingswagen of een sulky.Ik wil m'n paardjes van 1.57 beleren om voor de wagen te lopen.
Het is dus eigenlijk gewoon weer eens wat anders dan de verplichte rondjes lopen in de bak.Gewoon paardje in de trailer,wagentje mee en gaan op het strand *LOL*
Sja wat wil je ook als je op een stal met dravers staat,ben geloof ik een beetje besmet met het 'draversvirus'.
Maargoed om terug te komen op mijn vraag......zo'n sulky lijkt naar mijn mening totaal niet comfortabel te zitten.Geen rugleuning en ik heb dus ook iets tegen dat wijdbeens zitten Haha!
Zo zie ik ook weleens dat sommige jockey's met een been in de stang zitten en het andere been laten hangen,dat beaamt toch weer het vermoeden dat het idd niet echt comfortabel zit.
Maargoed die andere wagen is die wel geschikt voor de doeleinden waar ik het voor wil gebruiken of is het echt alleen om een paard mee te beleren?

Heb ook even twee voorbeelden van de marktplaats gejat Bloos

Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:34

Ik zou voor de bovenste gaan. daarmee kan je prima stukken draven enzo, maar het is net wat veiliger tegen rondvliegende hoeven en zit comfortabeler.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:53

De eerste, ook ivm. rondvliegende hoeven
En je kan er ook mee op de weg oefenen, dan hoef je niet alleen, maar kan je met z'n 2en.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:07

Je hebt ook luxere 2 wielers hoor.

Kosten misschien wel iets meer maar dan kun je ook lekker en comfortabel zitten.

Kijk anders eens bij Uit het zadel.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 22:16

Cowgirl schreef:
Je hebt ook luxere 2 wielers hoor.

Kosten misschien wel iets meer maar dan kun je ook lekker en comfortabel zitten.

Kijk anders eens bij Uit het zadel.




Dat geloof ik best,maar ik wilde de wagen alleen gebruiken om eens in de zoveel tijd ermee naar het strand te gaan.Tuurlijk blijf ik op stal er wel mee oefenen/doorgaan maar ik ben niet van plan ellelange tochten te gaan maken Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:50

Een sulky zou ik je niet aanraden, volgens mij krijg je daar behoorlijk rugpijn van... Een fijne tweewieler is ook geveert, meestal zit er een kastje onder de zitting waar je een deken en een halster in mee kan nemen, en de houding voor je benen is echt stukken comfortabeler. Bovendien ook veiliger door het bokschot...

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 02:30

de eerste lijkt mij echt stukken lekkerder zitten hoor chan *LOL* , ik heb zelf zon karretje dat ik wel eens heb geleend net asl karetje 2 en het is nie zo fijn zonder rug steundje(het is nei erg maar met is lekkerder)en hoe gaat het met bud????

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:19

Dei eerste kan je ook met z'n 2en op en zit je iets meer als op een echte bok.

Zo'n 2e heb ik nu. Vind ik ook ideaal. Hoe hij zich houd op de langere ritten weet ik nog niet. Ik ben nu de eerste pony er mee aan het beleren, en die heeft er pas 3x voor gestaan.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:44

Als je puur voor de recreatie wil rijden, zou ik die eerste nemen. de tweede is echte en koerssulky en die zit ook niet heel comfortabel. Die trainingskar is wat fijner, daar zit je als je er wat langer op moet zitten echt lekkerder op. Wij hebben thuis alleen een trainingskar, en daar kan je ook wat makkelijker je been naar beneden laten hangen (dat andere been moet je wel omhoog houden als je wil blijven zitten met een aardig tempo Schijnheilig )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:34

Ik zou voor die eerste gaan. Die sulky lijkt me zwaar oncomfortabel.

Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:17

Ik zou ook voor de eerste gaan, paarden kunnen, vooral in het begin, weleens een bokje (al dan niet uit vreugde) geven en dan lijkt het me niet zo fijn om op die sulky te zitten.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:46

Wij hebben vorig jaar september een 2 wieler gekocht. We hadden al een poosje gekeken wat er op de markt is, en uiteindelijk zijn we hier op uitgekomen.

Afbeelding

Je kan er goed met 2 personen op zitten, dat is wel zo fijn, want ik ga absoluut niet alleen weg als ik aangespannen ga rijden. Ook al is mijn paardje nog zo rustig, het is altijd fijn als er een 2e persoon bij is, al is het maar voor de hekken te openen. En het is gezelliger natuurlijk.
Er zit een bodem onder je voeten, dus de blubber spat ook niet van onder de kar op je benen Lachen
Deze kar kan je remmen bij nemen, je kan hem in hoogte verstellen, dus voor pony's en paarden maat geschikt.
En het is wel makkelijk dat er een mandje op zit, kan je daar spulletjes in opbergen.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 20:42

Gave wagen Wyko,wat was je nou ongeveer kwijt voor deze?
Ik heb iig al m'n beslissing genomen en het word toch een trainingswagentje,ook omdat je daar met z'n tweeën op kan en wat veiliger is dan een sulky.
Waarschijnlijk kan ik tuig van iemand op stal overnemen,morgen even passen en dan ga ik rustig kijken wat er allemaal te koop is op dit gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:02

Let er bij een 2 wieler wel op dat je hem goed in evenwicht kan hangen.
Met het karretje van Wyko kun je dat bijv. bereiken door gewicht in het mandje te doen.
Het mooiste is als je er samen op zit iemand anders hem op z'n vingertoppen kan laten balanceren, dan is hij mooi in evenwicht.
Het is erg vervelend voor je pony/paard als het karretje zwaar op z'n schoft hangt of juist de op de buitensingel blijft hangen.
Houdt daar ook met het rijden van heuvels rekening mee, hang wat achterover als je heuvel af gaat en voorover als je heuvel opgaat, net als onder het zadel eigenlijk.
Wij hebben een Kuhnle Ralley Kart gehad die niet in evenwicht te krijgen was en die we van ellende hebben verkocht, ondanks dat het een schitternd rijtuig was.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 21:25

Ilindra schreef:
Let er bij een 2 wieler wel op dat je hem goed in evenwicht kan hangen.

Het mooiste is als je er samen op zit iemand anders hem op z'n vingertoppen kan laten balanceren, dan is hij mooi in evenwicht.



Bedankt voor je tip OK dan!
Ik ben sowieso van plan als ik naar een wagentje ga kijken,iemand mee te nemen die er verstand van heeft.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:24

Citaat:
Met het karretje van Wyko kun je dat bijv. bereiken door gewicht in het mandje te doen.


Ilindra, dit is dus fout.
Het evenwicht van deze 2 wieler bereiken we niet door gewicht in het mandje te doen.
Het mandje is dus niet voor het evenwicht te bepalen, maar handig om halster, deken etc in te doen voor als je langer gaat rijden en een tussenstop neemt. Maar als je het mandje helemaal volstopt en zwaar maakt, dan moet je dus het evenwicht weer aanpassen. Met de hendel.

Onder het bankje zit een hendel. Daarmee kan je het bankje naar voren en naar achteren schuiven, en zo kan je dus op elk gewenste tijdstip het evenwicht veranderen als dat nodig is. Of je hebt meer/minder gewicht in personen, dus dan moet je dat ook verstellen.
Als je de kar in hoogte versteld, en er loopt een ander paard voor, dan moet je hem ook weer verstellen, en door die hendel is dat dus zo gebeurd, erg makkelijk en snel *LOL*

Wij hebben deze kar bij www.hcaklarenbeek.nl gekocht. Kijk onder wagenbouw en dan de tweewieler.
Als je op de site staat, staat er de info op. En dan mag je zelf de kleur en alles bepalen en welke opties erop moeten.

Ik hoop nu de misverstanden weer even duidelijk uitgelegd te hebben en mochten er nog vragen zijn, ga je gang. En ik probeer ze zo duidelijk mogelijk te beantwoorden.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:44

Wow, da's wel een erg handig karretje Wyko! Lachen Ik zou ook voor een tweewieler gaan. Heb zelf nog nooit gemend, alhoewel mijn vader (die heeft wel z'n menbewijs) onze ijslander waarschijnlijk wel wil gaan laten beleren voor de kar, volgend jaar ofzo. dan lijkt zo'n karretje me wel wat, erg handig! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:06

Dat is helemaal perfect Wyko, dat zie je niet vaak bij zulke 2 wielers.
Ik heb zelf ook zo'n soort karretje gehad waarbij dat niet kon en daar gebruikten we dus een pick-nickmand met balast om het geheel in evenwicht te hangen.
Bleef nog zat ruimte over voor andere bagage.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:40

He Roskur,
Ik heb zelf ook een IJslander en daar rijden we dus aangespannen mee, met bovenstaande 2-wieler.
Leuk dat jullie ook aangespannen willen gaan rijden met de ijslander, die van mij vind het echt helemaal geweldig.
Als je een keer wil zien hoe het gaat moet je maar eens langskomen, want Beekbergen is nog niet zo ver bij mij vandaan.

Saartjelover
Berichten: 10
Geregistreerd: 07-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:13

ik zou voor de sulky kieze....
zit lkkr vind ik.....
k heb zelf wel eens geraced namelijk.......
grtz