hoe leer je steigeren/bokken het best af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 09:15

Door hem goed voorwaarts te houden (en als je erop zit, niet aan de teugels gaan hangen). En flink mopperen.... zo snappen ze dat eht ongeaccepteerd gedrag is.
Schreeuwen en gillen en slaan heeft niet zo veel zin, wel mopperen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 09:31

Ik las net ergens anders dat het hier een 3 jarige shetlander hengst betreft....

Nou wil ik niet sneu doen hoor, maar eh....met die dingen is vaak geen land te bezeilen! Kort houden, aanpakken en in het gareel, want shetlanders kunnen heel valsig worden. Ik zou een kinketting gebruiken, onder de kin door en vast aan het buitenste oog van het halster. en dan net zo gaan wandelen als Martin Gaus doet met Honden. De lijn moet in een boogje hangen tussen jullie in, en gedraagt de pony zich niet, RANG ketting aantrekken. Zeker als het heertje bokt of steigert.

Een shetlander hengst is, hoe schattig ook, geen knuffelpaardje! Die moet je goed in de gaten houden, en zorgen dat hij vanaf dag 1 respect voor je heeft.
Ben je niet opgewassen tegen zo'n akelig klein stuk karakter, laat dan iemand anders zich over het dier ontfermen. Watn een te lieve verzorging en een te weinig consequente aanpak maakt zo'n hengst vals en onhandelbaar...en dan kan je zelf wel bedenken waar het dier zal eindigen.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BLEXBot en 4 bezoekers