[AR] Hoe hebben jullie je tweespan beleert?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

[AR] Hoe hebben jullie je tweespan beleert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 10:08

De titel zegt het eigenlijk al. Maar stel je hebt al een enkelspan die het goed doet, maar nog erg jong is. Dan heb je nog een paard wat nog voor de kar beleert moet worden en daar wil je een tweespan van maken.
Hoe pakken jullie dat aan?

01-02-08 Lotte!


Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 14:44

bedankt voor de reacties. Het zijn broertjes en hebben hun hele leven al bij elkaar gelopen dus dat is geen probleem.
Ik had ook veel gehoord dat ze gewoon het groene paard naast het paard zette wat al beleerd was en dat hij/zij het zo geleerd heeft, maar dat is dus niet zo'n goede methode ?

01-02-08 Lotte!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 15:05

En jullie paarden waren gewoon 3 jaar of ouder?

01-02-08 Lotte!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 15:57

Dus Fiejo beleer je in principe niet eerst in het enkelspan. Alleen dan het slepen leer je hem?
Ik dacht misschien is het ook wel handig als ik van tevoren ze naast mekaar zet en dan zonder kar erachter een stuk ga lopen. Dat ze leren om netjes naast mekaar te lopen. Dit mede omdat het beleerde paard nogmaar 4 jaar is en dus nog maar een jaar voor de kar loopt.

01-02-08 Lotte!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 15:58

PS Die rechtse pony op de laatste foto is echt een leukerd!

01-02-08 Lotte!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 16:08

Er zijn dus best veel mogelijkheden om je tweespan te beleren. Wat zouden jullie doen als het paard wat nog niet beleerd is een drukteschopper is. Gewoon naast het paard zetten wat al beleerd is of eerst enkelspan beleren?

01-02-08 Lotte!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 10:13

Ik heb helaas maar 1 kar dus dat is denk k nie mogelijk, verkeersmak is hij al wel want hij gaat al mee wandelen naast een drukke weg enzo.
Longeren deden we al, maar daar is hij eigenlijk te sterk voor daarom wilde ik hem eigenlijk al voor de kar zetten, omdat hij gewoon ongelooflijk sterk is.

01-02-08 Lotte!


Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 12:16

nou dat is ook een probleem het paard wat al beleert is, is nog maar 4 jaar. we hebben ze al weleens naast mekaar laten lopen en wij erachter maar toen gingen ze spelen met elkaar. Dus dat schoot ook niet op. Maar misschien gaat het met oogkleppen beter?
Tuig is hij al wel gewend.

01-02-08 Lotte!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 14:37

Patricia:
Ziet er goed uitzeg! Net of zij het al jaren doet. De mijne is nu ook 2,5 en ik twijfelde of ik hem nu al voor de kar zet of niet, maar omdat hij zo sterk is en best sterk is dacht ik dat ik het wel kon proberen. Hij gaat trouwens al wel mee los naast de kar ( wel aan het halster of hoofdstel) als mijn vierjarige ervoor staat .

Smurf:
Ik heb al veel verhalen gehoord dat het mis ging als je er een autoband achterzetten, dus daar ben ik wel een beetje huiverig voor eigenlijk. Vooral omdat hij een nogal spring-in-het-veld is. Als die band dan tegen zijn achterbenen klapt, ik weet het niet, maar volgends mij zou dat geen prettige ervaring zijn.
Iig bedankt voor de tip Lachen

01-02-08 Lotte!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 14:53

ik ben bang dat die kar die ik heb nu nog te zwaar is voor hem alleen en hij word helemaal gek als mijn andere paard er niet bij is.

Over die band. Die bleef haken ergenst achter en dat paard stapte gewoon door, die band schoot los en vloog tegen de achterhand van dat paard aan. Dus het kan wel! Het hoeft natuurlijk niet.
Ik heb liever ook geen touwtjes aan mun strengen want die schuren langs mun tuig, vind ik een beetje zonde voor mijn tuig en ik heb ook geen oud tuig wat ik daarvoor kan gebruiken.

01-02-08 Lotte!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 15:00

Dat niet nee, maar sommige paarden zijn ook wel cool in het hoofd en de mijne is dat echt niet. Hij is ook net hengst af ( 2 maanden)dus ik denk dat het daar ook wel een beetje mee te maken heeft.

01-02-08 Lotte!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 09:54

Allemaal bedankt voor de tips!
Ik zal het zeker allemaal een keer uitproberen wat het beste zou werken.
Vandaag begin ik iig met slepen.

01-02-08 Lotte!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 4 bezoekers