Koetsiersbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 20:09

Ik ben op dit moment bezig met het koetsiersbewijs. Het kost bij ons iets van f600,-. 6 theorielessen en ik geloof iets van 9 praktijklessen.
Er wordt hier gereden met de paarden van de manege, maar als je wil kan je ook gewoon met je eigen paard mee doen. Wil ik ook gaan proberen. Lijkt me wel tof om met je eige knollie het koetssiersbewijs te halen. Maar je mag bij de meeste manege's niet zomaar mee doen met je eigen paard. Ze gaan (i.i.geval bij mij) eerst met mijn pony een stuk rijden om te zien of hij wel goed voor de wagen is en betrouwbaar.
Als dit goed is, kan ik met hem gaan lessen, maar dat betekend wel vaak dat ook een paar andere cursisten met jouw pony de lessen volgen en examen doen met jouw pony. Dit is bij mij in ieder geval wel zo.
Normaal gaan ze bijv. met 2 aanspanningen van de manege weg met elk 4-5 cursisten en een instructeur. Als er dan iemand komt die met zijn eigen paard meedoet, dan moeten ze speciaal voor jou tijd maken om met jou te gaan rijden. Sommige manege's doen het wel, gewoon priveles maar dat is natuurlijk wel duurder.
Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit of andere ook met mijn paard lessen. Ik zit zelf ook op die kar en er zit een instructeur bij die in kan grijpen als er wat is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dier_en_arts, Googlebot en 9 bezoekers