[LO] stelling...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

[LO] stelling...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 20:13

als ik mijn paard aan het logeren ben, loopt ze echt met een contra stelling.
heb al vanalles geprobeert om haar toch met die stelling te laten lopen maar nix helpt! Verward
ik heb al vanalles geprobeert, een longeer singel, hoofdstel in gedaan en dan de binnenteugel kort vast geknoopt, naar zelfs dat helpt niet!!!
op de 1 of andere manier wurmt ze zich daar zelfs uit en gaat weer lekker de andere kant op loeren! word er ondertussen een beetje erg gek van.
ohjah dit doet ze op beide kanten... kan iemand mij helpen?? Verward
groetjes!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:14

Ik verplaats je topic even naar Uit het Zadel, daar is het nl. meer op z'n plaats.

Ik neem aan dat je "longeren" bedoelt i.p.v. "logeren" ? Haha!

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:15

Misschien werkt een bijzet (maar daar ben ik eigenlijk geen voorstander van). Maar ik denk eerder dat ze overal met haar aandacht is behalve bij jou... Denk dat je daar eerst aan moet werken...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:16

Bijzet/ touwtjes longeren. Of het longeertouw door de singel doen en aan de binnenbitring te verbinden. Of met dubbele longe werken, dat moet zowiezo wel goed gaan, kun jezelf de mate van stelling bepalen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:32

Met dubbele longe is denk ik het enige wat werkt. Aangezien je dan hetzelfde te werk kan gaan als ohz.
Ze kan zich niet vastzetten in de hals, of zo gaan hangen op je bijzet dat ze toch de verkeerde kant op kijkt, zoals ze al deed...

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:04

als je een bijzet teugel pakt denk ik dat ze zich alleen maar zal gaan verzetten. Met 2 longes werken,werkt denk ik het beste. Veel succes iig! OK dan!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:49

Het kan ook een teken van niet in balans zijn.
Zoals de meeste al aangaven is de dubbele longe een goed idee

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:42

Zoals Marina zegt. Jouw paard heeft geen balans waardoor hij dus met buitenstelling de bochten om gaat. Hij gaat dus overhangen inplaats dat hij zijn lichaam steld.

Dubbele longe is goed, maar waarschijnlijk word het dan een echte strijd.

Zet een vierkant stuk van ongeveer 11 bij 11 af en laat haar daar los. Laat har eerst maar gewoon lekker los rennen en daarna ga je haar schouder naar buiten vragen. Want ze doet haar hoofd naar buiten en de schouder naar binnen. Dit doe je door met je zweep richting de schouder te wijzen en mischien zelfs even te prikken. Vraag kleine stukjes wat je uitbouwd.

Verder geen druk op de longe en liefst niet aan het bit en werken met positie's kijk maar op mijn site.

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 21:18

ok dankje wel allemaak voor jullie reachtie. ik ga nu echt van alles proberen zowel de dubbele longe als het 11 meter gebied. alleen heb ik nog 1 vraag. hoe maar ik die 2e longe vast. die binnenste ok, dat snap ik maarjah die buitenste moet ik die gewon achter haar kont langs doen? moet daar verder nis bij en hoe strak moet ik die vasthouden?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:30

Rachel15: het is denk ik slimmer om eens even bij iemand langs te gaan die vaker dubbele longe toepast. Het werkt super, maar als je niet precies weet hoe het moet, kan je straks verder van huis zijn dan dat je al was.

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 22:14

Sjonniej schreef:
Rachel15: het is denk ik slimmer om eens even bij iemand langs te gaan die vaker dubbele longe toepast. Het werkt super, maar als je niet precies weet hoe het moet, kan je straks verder van huis zijn dan dat je al was.


ok dat leek mij eigenlik ook al wel een slim plan maarjah ik ga even heeeeeeeel hard op zoek naar die gene!!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:17

Rachel15 ik woon in Uddel. Dus niet ver van je vandaan. Je kunt dus samen met je paard naar mij toe komen voor een les.
Het werken met de bubbele longe ken ik ook. Dus enkel voor de basis en probleem oplossen.

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 19:55

josien schreef:
Rachel15 ik woon in Uddel. Dus niet ver van je vandaan. Je kunt dus samen met je paard naar mij toe komen voor een les.
Het werken met de bubbele longe ken ik ook. Dus enkel voor de basis en probleem oplossen.


hey josien, dat lijkt me een goed plan, alleen het moet dan nog wel eventjes wachten. hunter is namelijk om heel precies te zijn 42 uur geleden bevallen van een hele mooie merrie!! maar ik ga het even onthouden!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:59

gefeliciteerd dan zou ik zeggen.

Ik hoor het dan wel wanneer.

Groetjes