[LO] longeren met pessoa?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacobientjuh
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: in the middle of no where

[LO] longeren met pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 12:55

Wat zijn de nadelen van longeren met pessoateugel?Heeft het gevolgen(nadelig/positief)voor het rijden onder zadel?Wat is het nut van de pessoa?Raden jullie em aan?Het paard wat ik longeer wil ik beter zn rug en achterhand laten gebruiken en als het kan ook aan de teugel/voorwaarts>neerwaarts, maar bereik je dat met de pessoa? Verward

Hij heeft een extreem kort halsje!!Dus voor hem is het heel moeilijk om aan de teugel te lopen; sterker nog, mij is het onder het zadel nog nooit gelukt.Ik rij zowel onder het zadel als aan de longeerlijn veel overgangen om de achterhand eronder te krijgen en zn rug te laten gebruiken.

kan een paard die zo'n extreem kort halsje heeft wel aan de teugel lopen????? Verward

Doei, doei

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:11

Misschien kun je de zoekfunctie eens gebruiken, er zijn al heel veel dingen over de pesseoa geschreven.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:48

Ik heb er vandaag weer mee gelongeerd en vind hem nog steeds geweldig! Wel moet ik m echt aan het werk zitten want hij loopt nog steeds te bokken op dat ding! Boos! Dit doet ie ff in begin met loswerken en na een poosje is het over. Mijn paard heeft de neiging om achter de teugel te kruipen, maar ik kan dit aan de pessoa vrij goed oplossen door m lekker voorwaarts te laten gaan!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:29

Laatst een topic over geweest,
Ik heb sinds een paar weken een pessoatuig en het werkt echt super fijn vind ik. Longeer is 1x per week mee, en mijn paard loopt er heel ontspannen mee.
Als je laag insteld, kan je goed voorwaarts neerwaarts oefenen.
Ik begin altijd laag en eindig ook weer laag. Maar dat doe ik met rijden ook Knipoog
Pessoa is om de achterhand te stimuleren en voor beter rug gebruik.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:23

Zie zoekfunctie, hier zijn heel veel onderwerpen over geweest, ik gebruik hem om zijn achterhand te activeren en het werkt goed.