[VD] stijgeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

[VD] stijgeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 11:48

Weet iemand hoe je een paard kunt leren stijgeren? Ben wel eens benieuwd naar Lachen

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:48


Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:20

gewoon even de sticky lezen voor dat je ergens aan gaat beginnen

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 22:07

ja heb ik gedaan, maareh ben alleen vergeten er [VD] voor te zetten..
Of bdoel je dat niet 'Scherps'

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:07

En kijk vooral ook eens onder 'steigeren' Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:12


Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:14

Ik denk dat Scherps bedoeld dat de oefening steigeren alleen weg gelegt is voor de echt gevorderden. In de handen van een beginner is steigeren levensgevaarlijk!!!!!!!!!!

Na 3 jaar fanatiek aan de gang te zijn is dat ook een van de weinige dingen die Dennis niet kent, en dat wil ik zelfs voorlopig graag zo houden! Dat hij per ongeluk uit enthousiastme een keer languit gaat of gaat zitten is minder erg dan dat hij begint te steigeren.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 22:21

Ik denk niet dat Scherps dat bdoeld maar dat maakt verder niet uit.
Als ik nu een papiertje voor me zie met: 10 stappen om je paard te leren steigeren ga ik dat heus niet meteen doen ofzo hoor. Ik weet nog weinig van vrijheidsdressuur en nu heb ik er gewoon interesse in gekregen. Bedankt voor de mensen die mij ene link gaven. Ik ga heus geen onverantwoorde dingen doen. Maar was weleens benieuwd hoe je een paard dat nou leert. Als er nog zo'n moderator komt hier, mag hij de boel wel sluiten. iig bedankt, ik weet genoeg!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:22

vooral niet Haha! Haha! Haha!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:34

JONGENS!!
DIT IS EEN INTERRESEVRAAG

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:37

Uit intresse voor de pony en TS zeg ik dus vooral niet Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:52

Ik zag een tijd geleden een clinic van een vrouw die vrijheidsdressuur deed op een behoorlijk niveau. Er kwam ook een vraag uit het publiek hoe je een paard nou dat stijgeren aanleert. "Nou" antwoordde ze; "Als je alles onder de knie hebt van de vrijheidsdressuur, dan mag je me bellen en dan leg ik het uit". Ik moest daar stiekum wel om lachen. Steigeren is imo een van de stomste dingen die je een paard kunt leren, het is leuk, totdat hij een zwaai met een arm verkeerd interpreteert en je hebt opeens een paar benen in je nek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:36

paardrijden is leuk, totdat je paard een slechte dag heeft en je met je rug op een ijzeren hek met punten ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:36

Laten we gaan dammen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:47

roowz schreef:
paardrijden is leuk, totdat je paard een slechte dag heeft en je met je rug op een ijzeren hek met punten ligt.


Verward Waar is dit een reactie op?

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:30

roowz schreef:
Laten we gaan dammen



deze snap ik ook niet Verward

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:05

wat ik bedoel is dat steigeren een kinder droom is voor PENNY MEISJES, ooooohhhhhhhhhhh wat issie mooi zo. Heb zo onderhand heel wat pony's in handen gehad omdat dochter lief het zo leuk vond om de pony te leren steigeren. Nadat dochter lief met de pony naar de ponyclub ging en onderweg een tractor tegen kwam wilde zij omdraaien en een weggetje inslaan om de tracktor ruimte te geven, echter de pony dacht er anders over en ging dus steigeren terwel dochter lief naar achteren wilde.

Steigeren leer je pas als je pony alles knopjes goed kent en snapt. Dus ook het verschil ziet tussen achteruit en omhoog.

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:35

Scherps schreef:
Steigeren leer je pas als je pony alles knopjes goed kent en snapt. Dus ook het verschil ziet tussen achteruit en omhoog.


Ja en je hebt dan ook zulk soort mensen als ik die er niet aan moeten denken dat je pony kan steigeren.
Ik weet namelijk nu al als ik andor leer steigeren dat hij daar ontzettende misbruik van gaat maken.
Ik heb mezelf dus al voorgenomen om andor dit nooit te leren.

Het is ieder voor zich hoor maar het zou stom zijn als er ongelukken gaan gebeuren.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 12:03

!!Scherps!!
Ik kan er ECHT NIET TEGEN hoe jij reageerd. En je kunt zeker ook niet lezen, want er staat nergens dat ik ook echt mijn paard ga leren stijgeren, ik ben alleen benieuwd naar hoe mensen paarden dat leren. Verder heb ik dan een handige site van iemand gehad, kijk daar kan ik wat mee. Daardoor kom ik o.a. ook meer te weten over vrijheidsdressuur.
En wat doe jij? Jij maakt me weer voor zo'n dom PENNY-meisje uit!
Ehhhhhh, hallo, ken je zelf ff normaal doen. Ik zie in je profiel ook zittende/steigerende paarden , zou niet weten of jij dat bent, maar kennelijk ben jij daar dus ook ooit in geinteresseerd geraakt. Werd je toen ook uitgemaakt voor penny-meisje?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:14

Wat heeft steigeren met Aangespannen Rijden te maken?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:02

Ik kan me wel vinden in het antwoord van Scherps, gewoon een antwoord, met een duidelijke uitleg waarom niet

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:35

Ik denk dat het voornamelijk om de laatste zin van Scherps gaat Suusiej, daar heeft ze wel een punt vind ik.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:44

Suusiej, het enige wat Scherps doet is je waarschuwen tegen een stomme fout te maken. Misschien dat jij verstandig bent en het niet gaat aanleren, maar deze vraag is al verschillende keren gesteld en 9 keren van de 10 waren een "pennymeisjes" die het hun pony liefst zo snel mogelijk wilde leren omdat het zo stoer was, terwijl ze bij wijze van spreken nog eens niet fatsoenlijk met de pony aan de hand konden lopen.
Dan krijg je situaties als Scherps zegt, waar de communicatie compleet uit de hand loopt. Het profiel van Scherps heb ik nu wel niet bekeken, maar ik ga ervanuit dat die zittende en steigerende paarden daar het resultaat zijn van jarenlange ervaren training.
Als jij zegt dat je helemaal niet van plan was om je paard te leren steigeren dan ben ik daar blij om en hoop dat je het ook meent, de reden dat bokkers je zo waarschuwen is dat bij andere gebruikers die deze vraag stellen de achterliggende gedachte wel vaak is om het eens uit te proberen.

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:06

xKatleentjex schreef:
Suusiej, het enige wat Scherps doet is je waarschuwen tegen een stomme fout te maken. Misschien dat jij verstandig bent en het niet gaat aanleren, maar deze vraag is al verschillende keren gesteld en 9 keren van de 10 waren een "pennymeisjes" die het hun pony liefst zo snel mogelijk wilde leren omdat het zo stoer was, terwijl ze bij wijze van spreken nog eens niet fatsoenlijk met de pony aan de hand konden lopen.
Dan krijg je situaties als Scherps zegt, waar de communicatie compleet uit de hand loopt. Het profiel van Scherps heb ik nu wel niet bekeken, maar ik ga ervanuit dat die zittende en steigerende paarden daar het resultaat zijn van jarenlange ervaren training.
Als jij zegt dat je helemaal niet van plan was om je paard te leren steigeren dan ben ik daar blij om en hoop dat je het ook meent, de reden dat bokkers je zo waarschuwen is dat bij andere gebruikers die deze vraag stellen de achterliggende gedachte wel vaak is om het eens uit te proberen.



Ik ben het hier helemaal mee eens!!!!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:09

Ik ben het ook met de uitleg van alle mensen hier boven eens.
De waarschuwing van Scherps was puur om je te waarschuwen en niet om je af te kraken oid. En ik weet ook zeker dat Scherps hier veel ervaring mee heeft Lachen.