[LO]op de voorhand lopen met bijzets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

[LO]op de voorhand lopen met bijzets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 23:03

als ik mijn pony longeer, en ik doe de bijzetjes eraan dan gaat ie heel erg op de voorhand lopen en galopperen. stoppen doet ie vaak pas na 5 minuten en opzich kan k em daarvoor ook wel laten stappen of draven maar hij springt net zo hard weer in de galop. eerder deed ik nog weleens de longeerlijn door het bit naar de longeersingel halen maar daar ben ik mee opgehouden omdat hij dan helemaal niet meer terug wil. hoe kan ik dit het beste aanpakken? Verward

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 07:11

bijzet teugels eraf!

waarschijnlijk heb je ze of te strak of hij kan het nog niet zo goed en krijg je het effect dat hij zijn evenwicht niet kan houden. Je kunt da vergelijken met iemand die op je SCHOUDERS zit en naar voren gaat zitten, om in evenwicht te blijven zet je een stap naar voren en als diegene op je schouders niet snel ercht gaat zitten, stap je steeds sneller om maar in evenwicht te blijven. Diyt oe je paard nu ook ongeveer. Omdat de bijzet eraan zit gaat hij waarschijnlijk stuen zoeken op die dingen waardoor het gewicht naar voren verschuift, waardoor hij harder gaat lopen om in evenwicht te komen. Dus: Bijzetteugels eraf! (waarom heb je ze er eigenlijk om??? Verward )

MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 09:23

om hem losser te maken in zijn lijf. ik zie longeren als een hulpmiddel voor het rijden. ik merk dat als ik regelmatig longeer met bijzetjes, mijn paard er fijner van wordt met rijden.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:59

als je de zoekpagina gebruikt vind je hier miljoenen dingen over!!!! bijna iedereen heeft namelijk wel een probleem met longeren en die van jou is vast al wel eens voorbij gekomen! suc-6 met de oplossingen die je vind!!!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:56

Als je het paard wil los maken in zijn lijf, ga dan met dubbele longe werken. Zorg dat er de eerste paar keren iemand bij is die weet hoe het moet. Het voordeel van dubbele longe dat je het contact houding van het paard kan regelen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:52

josien schreef:
Als je het paard wil los maken in zijn lijf, ga dan met dubbele longe werken. Zorg dat er de eerste paar keren iemand bij is die weet hoe het moet. Het voordeel van dubbele longe dat je het contact houding van het paard kan regelen.

Helemaal mee eens...

MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 19:45

oke, k ga het7 vragen. er is bij ons vast wel iemand die weet hoe het moet. aar bedankt voor de reacties!

MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 10:12

k heb vrijdag gelongeerd met dubbele lange lijnen, en dit ging heel gied. we moeten alletwwe nog erg veel leren hierin maar t komt allemaal vast wel goed! bedankt voor alle reacties!!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:15

Mooi, bedenk wel dat nageven komt door het drijven naar het bit toe. Als je daar aan blijft denken komt het wel goed.

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:14

Daarom ben ik voor de pessoa. Je zet een paard niet van voren vast, zodat het van achteren niet meer loopt...