[AR] aangespannen rijden: met of zonder broek???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

aangespannen rijden:met of zonder broek?

met broek
18 (81%)
zonder broek
4 (18%)

Totaal aantal stemmen: 22



Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:25

Met enkelspan en tandem is het altijd verstandig om met broek te rijden, dat voorkomt dat de wagen op de hakken komt. Met vierspan en tweespan rem je op de dissel, dus dan kun je zonder broek rijden.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:11

Ik gebruik de voetrem eigenlijk alleen bij heuvelafwaarts.
Ik vraag me eigenlijk af hoe mensen dat doen die geen broek hebben en op de voetrem remmen. Hoe kunnen ze snel genoeg reageren als het paard bijvoorbeeld opeens op de rem gaat staan? Nee, ik zou eerder kiezen voor de extra zekerheid van een broek, dat ding hebben ze niet voor niets uitgevonden. Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:34

Tuurlijk mag een paard niet zomaar stil gaan staan, maar bij een paard wat het nog niet echt gewend is, vind ik het geen terechte straf als hij dan de wagen op z'n hakken krijgt. Straks wil hij er niet meer voor en dan ben je verder van huis.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:49

Ja, maar dan geef ik liever een gecontroleerde klap met de zweep om het voorwaarts op te lossen ipv dat die wagen ongecontroleerd op z'n hakken rijdt en hij er misschien vandoor schiet.
Ik snap wel dat andere mensen kiezen voor zonder broek hoor, maar mijn keuze zou het niet zijn.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:06

Maar het blijft een dier he. Hij kan nog zo goed beleerd zijn, maar een kat (paard in dit geval) in het nauw maakt rare sprongen. Overigens remt een broek voldoende om de wagen van z'n hakken af te houden, ook als het paard korter voor de wagen staat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers