[CT] wie doet er ook aan de CLICKERmethode??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:35

smurf schreef:

Ik gebruik de clicker nu ook bij VD, als hij de click hoort, weet ie dat ie iets krijgt, maar er wel iets voor moet doen Clown


Naar mijn weten is dit juist de omgekeerde volgorde... Knipoog
Ze moeten eerst iets doen, waarna ze met de clicker (+ snoepje) beloond worden.

Ik heb mijn honden getraind met de clicker en mijn ratten. Maar helaas nog niet de kans gehad om dit met paarden te doen.



Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:22

Jah, ik weet t wel. Lachen
Daarom stond het snoepje ook tussen haakjes.

Maar: ben het er niet helemaal mee eens, het aanleren van de clicker op zich, is namelijk helemaal geen operante conditionering maar klassieke conditionering. Het werken met de clicker is wel een vorm van operante conditionering.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:54

Huertecilla schreef:
+:)+

@Smurf: waarom??? Als het werkt, lekker blijven doen. Als je onverhoopt de timing niet perfect mocht hebben krijg je gewoon niet wat je wil en verder niks.
*knip*
Om te doén is het ook leuk en nogmaals het kan weinig kwaad omdat het niet botst met andere manieren van leren.


Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt ook bekrachtigen op de verkeerde dingen. Met als gevolg dat het dier mogelijk iets heel anders aanleert dan dat jij voor ogen had. *LOL*


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers