al ervaringen met clickertraining?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 23:26

Inderdaad Batje Knipoog , als je ervaringen wilt delen met anderen over clickertraining zou ik je 100% aanraden om daar naartoe te gaan omdat daar mensen zitten die geintresseerd zijn in clickertrainen, het zelf doen (van groen tot gevorderd) en je kunt er al je vragen op kwijt omdat er altijd wel iemand reageert. Bovendien is er achter de schermen een plan aan het rijpen om Alexandra Kurland voor een clinic naar Nl te halen en wordt er af en toe een meeting georganiseerd waarbij medeclickeraars elkaar kunnen ontmoeten.

het boek van Alexandra Kurland is inderdaad het beste dat je kunt hebben dus dat je daarmee begonnen bent is super handig. Er is laatst een nieuw boek verschenen in het nederlands van de Duitse auteur ('clickertraining voor paarden') maar dat is dunner, geeft een iets minder goed idee over alles dat je met clickertraining kunt bereiken en is niet zo enthousiast geschreven. Alexandra laat daarintegen heel duidelijk merken dat je de clicker in elke situatie, maar ook als aanvulling op elke methode (western, Parelli, piaffe, blindengeleidepony's, zindelijk worden) kunt gebruiken. Ook maakt ze goed duidelijk dat je op allerlei manieren tot een bepaald gedrag kunt komen met de clicker en dat er dus niet een standaard pad bestaat van 'dit is de enige manier om uw paard te laten ...".

Zelf ben ik alleen begonnen met een clicker die ik van een kennis gekregen had en de info die ik op internet vond. Nu ben ik bijna een jaar bezig en vind ik nog steeds alles even fascinerend omdat ik steeds meer mogelijkheden ontdek om de clicker toe te passen. Dus niet alleen meer voor circuskunstjes aanleren (liggen, buigen, spaanse pas) maar ook dressuur (mooiere gangen, ontspannen halshouden tot aan de teugel lopen, zijgangen) en de dagelijkse omgang (wel over gras lopen maar niet eten bijvoorbeeld of netjes blijven staan ook als de baas wegloopt).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers