[NH] vertrouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

[NH] vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 10:00

Hai,

Ik heb wat moeite met mijn vertrouwen. Dit is gekomen, nadat Fury (paard dat ik rij) tijdens een buitenrit heel vervelend heeft gedaan. Dit kwam denk ik, doordat
1) ik gespannen was
2) fury gespannen was
3) mijn vriendin (die ook op haar paard mee ging) ook gespannen was
Alleen mijn vriendin ontkent dat.

Maar iig, na die buitenrit ben ik mijn vertrouwen om naar buiten te gaan verloren. Ik ben laatst weer naar buiten geweest, gewoon ff stappen langs de weg (ik zat erop) en dat ging wel heel goed. Tot ze begon te hinnikken, toen werd ik weer gespannen, ben ik nog een klein stukje verder gaan rijden, en ben toenterug gegaan. Maar ik was steeds gespannen dus. (het lkigt dus niet aan fury)
Met haar wandelen (loop ik ernaast) is er niks aan de hand, en doe ik alles. Maar zodra ik erop zit begin ik gespannen te worden. In de bak en in de wei heb ik hier geen last van. Maar op buitenrity een beetje. Opzich gaat het zo wel goed, maar ik wil dit probleem gewoon oplossen met NH, dus het vertouwen opbouwen, d.m.v. oefeningen o.i.d. Misschien de seven-games??? Wie heeft er tips?????? Of andere oefeningen??

liefs, berber


fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 10:01

dit moet er nog ff bij

het is geen optie om met mn vriendin naar buiten te gaan, aangezien zij Fury niet echt leuk vind, en zij ook weinig vertrouwen in Fury heeft. DIt werkt dus niet echt.

liefs, berber

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 15:01

hoi,

Citaat:
Ik zou zorgen dat je eerst in de bak al je spanning kwijt kan raken


Daar heb ik H-E-L-E-M-A-A-L geen spanning!!!! Alleen met buitenrijden ben ik gespannen. Boos!

En kjleine buitenritjes doe ik ook al.

En volgens mij heeft het wél met vertrouwen te maken, want ik vertrouw Fury dan op een of andere manier niet. Dit is heel onbewust, maar helemaal niet leuk! Boos!

Maar kan iemand mij ook uit leggen hoe de seven-games precies werken, en wie heeft ze allemaal al gedaan, en hoe ging het? En wie heeft een andere manier'? Ik wil graag veel dingen horen, zodat ik zelf waar ik me het beste bij voel kan kiezen, vandaar dat ik dit ook plaats.

liefs, berber

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 08:56

Citaat:
Misschien kun je eerst een poos met haar gaan wandelen

Dat doe ik al heel veel. En dan is er ook nix aan de hand.......
En het is ook niet echt heel erg erg ( Tong uitsteken ) maar het is gewoon lastig/vervelend.

Ik ben ook al in het weiland gaan rijden, en daar heb ik ook nergens last van. Dan mag ze van mij alles doen (bij wijze van spreken dan he? Bloos ) en ik blijf zitten, en ik ben dan ontspannen. Maar buiten gewoon niet. EN het ligt niet aan Fury, maar ik heb het alleen met Fury (omdat we een x een buitnerit hebben gemaakt die niet echt lekker ging). Als ik met Hymne de weg op ga, dan heb ik nergens last van. Nou is het wel dat ik Hymne al 4 jaar rijdt, en Fury nog maar (bijna) 1 jaar. Met Hymne heb ik een band (waar niemand tussen komt Tong uitsteken ) en zij doet echt alles voor me (ze kan links/rechts/vooruit/achteruit/draaien enz.. Tong uitsteken ).
Ik heb het dus alleen met Fury..... ( Boos! )


fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 09:05

Ik vind het helemaal niet eng tussen trekkers en auto's enz...
Met hymne vind ik het ook niet eng, daar heb ik het van geleerd dat dat helemaal niet eng is. Ook Fury vind dat niet eng. Bij de buren hebben ze trekkers die heel vaak vlak langs fury en de shetjes gaan. En Rein is ook vaak bezig met de kraan in het weiland...

Ik vind het 'eng' worden als Fury gaat hinnikken. Nou, niet echt eng, maar vervelend. EN dan wordt ik zelf gespannen. Maar voordat Fury gaat hinnikken (dat doet ze natuurlijk niet voor niets) dan moest IK dus wel gespannen zijn, bedenk ik nu Tong uitsteken Want fury hinnikt omdat ze zich dan eenzaam voelt, en gewoon dan niets aan me heeft. Ik kan haar 'in haar gedachten' dan dus niet beschermen, terwijl dat normaal wel zo is. En dan gaat ze hinnikken naar de shetjes... en dan doe ik dus iets verkeerd, alleen ALS ze gata hinnikken (op die manier zoals ze het toen deed dan he?, ik bedoel ze hinnikt wel vaker Tong uitsteken alleen dan is ze niet eenzaam Tong uitsteken)

hmmmz... ik vind het zelf ook eigenlijk nogal moeilijk te verwoorden, aangezien jullie Fury niet kennen.......... (en de meesten mij ook niet Tong uitsteken)

eeen moeilijk probleempje vind ik zelf.... daarom wil ik graag veel reacties, omdat ik dan kan kijken of er iets tussen zit wat ik kan gebruiken.

liefs, berber

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 19:16

Ik probeer het elf wel op te lossen, want volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel (dat snap ik ook helemaal..... ik snap het zlef nl. ook niet Verward ) En ik los het vanzeldf wel op, gewoon me gevoel volgen lijkt me het slimste *LOL*

heel veel liefs iig Tong uitsteken

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 19:35

okee... ik hou jullie op de hoogte Haha!


maar als iemand nog tips/iets anders heeft..... ZEG HET please Tong uitsteken
Alleen maar handig Knipoog

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 20:17

Haaaj,

Ik ga denk ik idd sowieso wat met NH doen!! Ik heb het boek 'Het paard als partner' van Charlotte (Duncan) geleend en ga dus ff kijken wat het beste bij me past Haha!

Oja... Charlotte foto's van Fury en de shetjesss!!

liefs, berber

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 17:32

Hoi,


Citaat:
Ga eens op andere paarden naar buiten,

Doe ik al, op Hymne... me verzorgshet en dan is er ook nix aan de hand.
Ik heb nu met Fury wat NH gedaan. De seven games van Parelli wil ik mee bezig, maar ook Hempfling wil ik niet vergeten. Ik ga met beide wat doen denk ik. Ik heb nu de 1e en 2e game van Parelli gedaan, en ben daarna nog een stukje met Fury gaan hardlopen/wandelen. Het ging heel erg goed!!! Af en toe werd ze wel zenuwachtig, maar ze bleef naar MIJ luisteren!!!! IK ga het dus zo heel rustig opbouwen Lachen
Oowjah... dat wou ik nog vragen:
Bij de Friendly-game (1e game) wordt het niet een beetje saaiu telkens 'hetzelfde' te doen? Je gaat telkens je paard aaien/strelen. Dat is voor Fury buiten niet echt een beloning/hulpmiddel. Al deed ik het wel 10.000.000 x ofzo (goh... ben helemaal niet goed in overdrijven Bloos )
En Fury constreerde zich wel steeds op mij.

groetjes berber

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 09:56

hai,

Duncan schreef:
okeee......zet je het dan wel hier neer als het gelukt is??? word nu toch wel heel benieuwd

Komt het:
Haha!
Ik heb gister met Fury NH gedaan!!!! WAS SUPER COOL!!! het ging echt super goed *LOL* Ik had 2 shabrakjes in de bak neergelegd, om te kijken of ze me zou volgen. In het begin vond ze het heel eng. Maar ik ben gewoon door gegaan (met geduld natuurlijk Knipoog ). Maar ze wou er ff later gewoon overheen!!!!!!! En later durfde ze vrijwel meteen in draf er ook overheen! *LOL* ben zóóóó blij!!! Het wou gewoon!!!! *LOL*
Ik ga nu verder denk ik met parelli, de seven-games.

liefs, berber

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 14:13

Idd! Het klopt allemaal precies wat je zegt!!!
Na 2 x (echt serieus) ofzow NH gedaan te hebben is de band al 10 x zoveel beter!!! Vingers aflikken

Ik ben zóóów blij!! Het is gewoon echt super cool om jezelf verder te zien gaan!

liefs, berber

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 08:48

haaaj,

Duncan schreef:
ga ik even voor jou antwoorden

nou... voor deze x dan Haha! neej hur... is goed hoor!

Ik ben gistgermiddag idd weer bezig geweest, alleen niet echt met NH. Ik heb vandaag les, vandaar Knipoog Ik heb proefjes uit het boekje gedaan Lachen Maar Fury was wel heel braaf. Met het ophalen uit het land ook, normaal gaat ze nog wel es stilstaan met het idee van ach.. probeer me nu maar es vooruit te krijgen Schijnheilig Maar de laatste tijd helemaal niet meer!!! Vingers aflikken

liefs,
berber


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 35 bezoekers