[Nh] grondoefeningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:10

eerst tussen strobalen doorlopen, en die muur steeds hoger en smaller maken, dan een zeil erover en dan de voorkant ook dcit doen....dit was even in het kort, maar misschien heb je er wat aan.


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:03

Ik ben zelf niet zo'n fan van parelli, maar ben wel benieuwd, mag ik ook???

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:07

bedankt, maar ik denk dat ik er niets mee doe...sorry....ik vind dit eerlijk gezecht nog dwingender dan parelli zelf doet...


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:54

nou, komt 'ie Haha!

Om voorop te stellen, ik ben heel erg met hempfling bezig en wat ik daar zo mooi aan vind is dat het geen trucjes zijn, maar logica en een bepaalde manier van denken en aan jezelf werken. Ook is dit mijn opvatting over.... en daar mag je best op reageren en ik besef ook dat mensen daar soms anders over denken, maar ga alsjebleift niet zegen dsat ik dom bezig ben ofzo, want daar kom ik zelf wel achetr als dat zo zou zijn....

Ik ben met parrelli begonnen toen ik met nh begon, maar vor mij was het al snel iets van trucje uit het boek toepassen en je paard deed niet vrijwillig meer (mijn gevoel erbij....de vragen die ik dus had: Waarom touwhalster, waarom wil mijn paard niet...het zijn toch games...), maar je kreeg dingen wel gedaan, en dan zijn een hoop mensen al tevreden (heb ik het idee...GEEN AANVAL Tong uitsteken ). Ik was dat dus niet en wilde het anders proberen...dat werd dus eerst zelf wat bedenken en toen ik niet verder kwam (het idee zat in mijn hoofd maaar ik kreeg het niet voorelkaar) kwam ik er achter dat de meeste opvattingen die ik had overeen kwamen met die van hempfling, over het paardrijden maar ook over het leven en de plaats in de maatschappij...

Parelli werkt volgens mij met trucjes, allemaal losse trucjes verpact inn de seven games +L1 en de hele zoot die daar achter aan komt (L2 en L3). dit vind ik persoonlijk niet communiceren met paarden. Het dwingerige eraan vind ik dat je doordrukt als iets niet werkt, in plaats van kijken waarom het niet werkt...

Monty roberts werk met join up (mijn visie daarop kun je lezen in het 'join up topic')waar ik helemaal van walg, en ik heb eens gezien op tv, hoe hij een jong paard voor het eerst een 'ruiter' (pop) op zijn rug kreeg. Er kwam een of ander ding op zijn tandvlees, tussen zij oren door aan het zadel, op het zadel werd een slappe pop vastgebonden en het gevolg......Een bokkend paard wat bij elke bok een kieharde ruk tegen zij tandvlees krijg met een doodenge pop op zijn rug. En dan heeft de goede man het over :"ZONDER PIJN EN ANGST"! Boos! nou, dan ben ik verdwenen.

Jullie mogen het van mij allemaal doen (minX, nu ben ik een beetje witheet van woede Boos! ) maar ik bedank liever en zorg voor een paard dat graag voor mij werkt en nooooit een pas verkeerd zal zetten, omdat ik het hem gewoon vriendelijk vraag (tenzij hij het niet kan of wil, of durft...maar het is niet omdat hij geen zin heeft...in tegendeel!) Monty roberts, pat parelli, (emiel Voest), wat mij betreft is het voor jullie voornamenlijk geld....en mensen die niet alle tijd hebben (willen vrijmaken...)

Zo dit is een gewaagde reactie, ben benieuwd Haha!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:51

okee, over trailer laden gaat het nu dus verder Haha! Toch???? anders even nieuw topic openen, heb nog best wat te vertellen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers