[Vd] Te jong of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

[Vd] Te jong of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 19:15

Mijn shet van 1,5 is nu uitgeroepen tot circuspony. Erg leuk natuurlijk. Overal word er gezegd niet beginnen met vrijheidsdressuur voor 2,5 maar ik ben hier spelenderwijs toch al mee bezig. (niet met knielen, spaanse pas, zitten, enz natuurlijk). Hij gaat zelfs uit zichzelf op zijn skippybal staan. Is dit nu wel of niet slecht


LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 19:37

Op de skippybal staan doet hij in zijn wei. Dat heb ik hem niet geleerd. Ik hem hem geleerd stil te staan, stappen en draven op commando, en hij gaat op een stoepje staan dat iets hoger ligt. Hij komt ook in de wei naar mij toe en blijft dan stil staan.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 19:52

Op de keuring moet hij stil staan en stappen en draven daarom heb ik hem dat al geleerd. En hij moet natuurlijk stilstaan voor de hoefsmid. Misschien haal ik inderdaad wel zijn skippybal uit de wei. Hij heeft speelgoed genoeg. Wel jammer want hij vind de bal erg leuk. Gaat er heel hard mee rondrennen.
Laatst bijgewerkt door LADPR op 11-05-04 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt


LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 22:53

He Dennis en wat vind je van die skippybal dan moet die weg. Hij gaat er niet meedere malen per dag op staan.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 16:46

Hij doet het soms, niet zo vaak.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 19:09

Sinds we spelend wat van deze dingen zijn gaan doen. Gedraagd hij zich wel beter. Het vind het heerlijk om het idee te hebben dat hij aan het werk is. Toen ik zeg maar nog niets met hem deed, was hij een echte hengst. Soms zelf agressief nu hij wat te doen heeft is hij veel rustiger, duidelijk nog hengst maar niet meer agressief. Ik laat hem ook altijd helpen met dingen zoals hooi opruimen, waterbak schoonmaken en vullen., zelf een touwtje vasthouden. Dan is hij gelijk vrolijk. En als hij geen zin heeft kan hij weglopen. Voordat hij het zat is stop ik altijd en gaan we spelen.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 10:05

LuvdaTossa schreef:
Het beste wat je eens kunt doen is hem vakantie geven. Met zoveel mogelijk pony's in de kudde en laat hem eens echt een pony zijn, geen circusartiest! Daar heeft hij niet om gevraagd.....


Dat doet hij uit zichzelf zoals ik al gezed heb. Hij vind het hel erg leuk en ik vraag geen moeilijke dingen van hem. Hij is in het semi wild opgegroeid. Hij heeft alleen mensen van veraf gezien totdat hij bijna een jaar was en bij mij kwam. Ik kan hem geen vakantie in een kudde geven. Hij is erg happy in zijn wij en gedraagd zich echt nog wel als een paard ondanks dat hij alleen staat. Dus hij is heus is niet verpest.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 12:41

nickyu schreef:
Blijven die skippyballen leven bij jullie dan?
Bij ons gaan ze nooit langer mee dan een week......

Om hem verder dan volg , stay ,stap ,draf(niet te vaak) te trainen vind ik m te jong > Maar als ik het goed begreep doe je dat ook niet.

T lijkt me als de ponny uit zichzelf , spelenderwijs , met dat ding bezig is dat je zelf moet bepalen of hij er veilig genoeg mee omgaat.
(je geeft n kleuter ook geen gevaarlijk speelgoed toch??)


De skippybal loopt heel vaak leeg omdat het dopje er dan uitschiet. Meestal vinden we het dopje wel terug en kunnen we hem gewoon oppompen.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 13:03

blijft bij mij heel

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 20:12

Volgens mij begrijpen mensen het nog steeds niet helemaal. Zoals ik al vaak gezegd heb doe ik alleen wat basis oefeningen zoals stappen draven stilstaan komen wachten en af en toe tussen balkjes lopen en eroverheen stappen. Dus geen zware oefeningen waar iedereen commentaar op geeft.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 19:54

Ilkkah schreef:
Laat dat paard nog even jong paard zijn.
Een paard is maar 1 keer jong en heeft maar 1 keer een veulen-puber-tijd.
Ik heb het al eerder hier gezegt, ben het er neit mee eens
Aan een halstertje stappen, oke, af en toe eens aan dingen zoals tussen balken door laten lopen, oke, maar dit hoort nog niet bij een paardje van zijn leeftijd.

[edit] wat bijgevoegd



Ik ben van plan om met hem naar de keuring te gaan. Daar moet hij toch ook stilstaan en stappen en draven aan de hand.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 21:44

xyzutu2 schreef:
En voetjes geven, trailermak zijn, niet schrikken van harde geluiden, onhandige mensen en flapperende zaken, niet bang zijn van water (als je hem van tevoren wast Haha!) en allemaal andere zaken. het is inderdaad wel jammer dat je pony alleen moet staan, maar juist daarom denk ik dat het voor hem ook leuker en gezonder is als je veel tijd (en intelligente tijd!) met hem doorbrengt en hem niet lekker paard laat zijn op z'n eentje.



Dank je voor deze reactie. Sinds ik zo beig ben met hem voelt hij zich duidelijk happy. Ik ben nu vooral bezig met wassen, voetjes en netjes meelopen zodat we in het bos kunnen gaan wandelen en eten.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 22:41

Sorry Pjotr maar niet iedereeen heeft de luxe om zijn of haar paard in een kudde te zetten. En zeker met een hengst is dit bijna onmogelijk tenzij je honderden euro daar voor uit kan geven. De meeste hengsten zien tegenwoordig alleen maar een stal omdat ze niet in een wei kunnen met andere. Die van mij kan dag en nacht naar buiten en heeft in vriendinnetje twee weilanden verder. Mijn pony vertoond geen gedrag dat er op wijst dat hij alleen is of dat hij zich anders gedraagd en daar heb ik wel verstand van want daar heb ik voor geleerd. Het is niet de ideale situatie maar dat is het bijna nooit met paarden. Mijn pony is netjes opgevoed door zijn moeder en alle andere pony's en spreekt nog steeds 'paardentaal'. Dus is het voor mij duidelijk dat hij niet verpest is anders zou hij zich niet zo gedragen. Mijn vraag in dit topic was of het spelen met de skippybal kwaad kon en niet of het erg is dat hij alleen staat.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 15:54

Ik kan er niets bij zetten helaas. Ik weet dat dat beter voor hem is. Maar hij gedraagd zich sociaal ook als hij af en toe contact heeft met zijn vriendinnetje en zelf met de hengst van mijn vriendin. Mijn vraag op dit topic ging niet over dat hij alleen staat en ik zou het erg waarderen als ik daar geen commentaar meer over krijg.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 22:50

Ik heb het veulen niet gekocht en ik vind niet dat jullie mij hierop kunnen aanvallen want jullie kennen de situatie niet. En ik denk dat er weinig mensen een hengst hebben die zich zo braag gedraagd en dat is niet ontstaan door te straffen voordat ik daar commentaar op krijg. Mijn hengstje gedraagd zich goed met kleine kinderen en andere paarden en dan ook met merries en hengsten. Mijn hengst schopt niet, bijt niet en vliegt al helemaal niet weg. Hij heeft pit maar dat hoort erbij. Hij word over een paar maanden twee jaar en als hij door het alleen staan zulk gedrag als Stef beschrijft zou krijgen dan had hij dat al lang gehad want hij staat al een tijdje alleen. Hij 'praat' nog gewoon paardentaal dus hij is prima sociaal opgevoed en gedraagd zich nog steeds sociaal. Geen reden tot de aanvallen van hier dus.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 23:17

Bij mij gaat het dus al ruim een jaar heel erg goed en tot nu toe zelfs elke maand een beetje beter

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 10:30

pjotr schreef:
ja maar wat niet is kan nog komen
en stef, ikka, marrie en ik geven je alleen raad. wat je ermee doet moet je zelf weten.


Ik gewoon geen zin om me hier voor te moeten verdedigen terwijl er zat pony's zijn die alleen staan en waar het ook goed mee gaat. Het is inderdaad beter om er een bij te hebben dat weet ik ook wel. Maar dat is gewoon niet mogelijk dus word ik een beetje gek van al die aanvallende goede raden. Ik vertrouw mijn pardje en andersom ook. We hebben we wat lastige tijden meegemaakt dat hij dus wel schopte en beet maar dat is over e het gaat prima. Dus dat gedrag waar jullie me voor waarschuwen heeft hij al gehad tot en met aanvliegen. Hij is nu gewoon heel erg braaf dus als hij nou weer zo'n fase krijgt gaat dat ook wel weer over.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 17:20

Dank je voor je reactie sily. Ik sta hier wel bij stil maar heb echt geen mogelijk om er iets bij te zetten helaas. Jouw reactie is tenminste niet zo aanvallend. Hij vermaakt zich prima hij heeft heel veel speelgoed en krijgt ook steeds nieuwe dingen zodat hij zich niet verveeld. We bedenken steeds weer wat nieuws ook voor zijn hooi. En zo heel erg trekt hij niet naar mij toe hoor. Als ik er een hele middag ben komt hij alleen slapen bij mij en verder negeer hij me en gaat hij spelen of eten dus ik denk dat het nog wel meevalt. Bedankt voor je reactie.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 17:16

Beste Ilkkah mijn vraag op dit topic ging hier helemaal niet over en ik weet inderdaad zelf wat goed en niet goed voor mijn pony is vandaar dat ik het hier ook niet gevraagd heb. Vandaar dat ik nu een beetje moe ben van al deze reactie waar ik niet om gevraagd heb. Ik kan er niets bij zetten omdat dat van de eigenaar van het land niet mag.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 23:55

stef schreef:
*herhaling*


Ja Stef wonderbarlijk blijft de bal gewoon ligen, snap het ook niet

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 23:57

Voor al de mensen die vinden dat de pony niet alleen mag staan heb er een geitje bij gezet. Hoop dat jullie blij zijn en nnou graag ophouden met dat gezeik. Denken jullie werkelijk dat paarden zoals bijvoorbeel Cocktail en Bonfire enz veel wei zien denk het niet

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 19:12

Als iedereeen mij nou gewoon antwoord geeft over mijn vraag. Voor de mensen die de vraag niet weten, die ging over vrijheidsdressuur. Ik heb niets gevraagd over de leefsituatie van mijn pony. En dus ook niet om al die achterlijke reacties

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 21:32

In het begin borstelde ik hem ook alleen maar toen was e=hij erg vervelend. Sinds ik met hem wat doe zoals wandelen, draven aan de hand, stilstaan enz, gedraagd hij zich veel beter. En ik leer hem geen dingen door te straffen maar gewoon door goed gedrag te belonen en dat gaat heel erg goed. Ik hou er zeker rekening mee dat hij nog maar 1,5 is en let goed op of het hem niet te veel word.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 21:54

Wandelen aan de hand gaat nu heel erg goed ook het draven, dus van het weekend gaan we waarschijnlijk weer voor het eerst in een half jaar in het bos wandelen. Als we de wei uit lopen zijn we gelijk in het bos. Super toch.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 22:00

Sorry hoor Gijsenkim ben ik niet duidelijk geweest of zo. MIJN PAARDJE DOET HET PRIMA en hij gedraagd zich goed. Dit zal ook niet omslaan aangezien hij al ruim een jaar alleen staat en zijn gedrag alleen maar beter wordt. Hij volgt een echt paardenbestaan e praat ook nog steeds paardentaal wat hij niet meer zou doen als het waar is wat jullie allemaal zeggen. de meeste hengsten staan dag en nacht op stal en mogen ee uurtje per dag in een paddock en een uurtje rijden. Sorry hoor maar dan heeft mijn hengstje een supergoed bestaan, zelfs nog beter als de meeste rijpaarden aangezien hij een 'wild' betaan heeft en naar buiten en binnen kan als hij wil. En nou niet gaan zeggen dat de meeste hengsten langer op de wei staan met andere paarden want dat is echt niet zo. Ik heb op heel wat grote en kleine paardenbedrijven gewerkt en heb nog nooit hengsten gezien die de hele dag naar buiten mogen met een vriendje. Dus ik hoop dat dit onderwerp nou afgesloten is en het alleen nog maar over VD gaat.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers