[VD] spaanse pas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

[VD] spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 12:47

wat ik hier dus vaak op foto's zie is dat mensen hun paard aanleren om een spaanse pas te doen of op commando een voetje geven

Afbeelding

deze foto kwam ik tegen.. hoop niet dat diegene het erg vindt dat ik hem even als voorbeeld gebruik Schijnheilig


wat is nou de beste manier om je paard dit aan te leren??

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:57

ja dat zou ik ook wel eens willen weten!!! weet iemand het??

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:09

Haha wat leuk dat je een foto van Mirei als voorbeeld gebruikt Tong uitsteken

Stukje dat ik een hele tijd geleden heb getypt (ik ben verder niet lui ofzo hoor Schijnheilig )
Citaat:
ik heb Mirei 'voet' geleerd door met een zweepje zachtjes op dr been te tikken en 'voet' te zeggen (dit kon omdat ik nooit voet tegen dr zeg als ik dr hoefjes wil krabben.. doe jij dit wel dan kan je beter een ander commando bedenken Knipoog )
In t begin gaf ik dr al een snoepje als ze haar been maar een klein beetje bewoog en al snel had ze door dat ze op mijn commando dr voetje moest optillen... ze is toen uit zichzelf begonnen met dr been naar voren uitslaan (ik natuurlijk meteen belonen toen ze dat deed en sindsdien doet ze 'voet' zo netjes Party!!) Maar ik zou dus niet weten hoe je dat je paard moet leren als ie dat niet eens perongeluk uit zichzelf doet...

--Inmiddels heb ik Lente ook "voet" geleerd en ook zij is uit zichzelf haar voet naar voren gaan uitslaan, bij haar duurde het wel een stuk langer dan als bij Mireille, maar maak je dus niet ongerust als het allemaal niet zo snel lukt als je zou willen: gewoon nog meer geduld hebben en dan komt het allemaal wel goed Knipoog--


Je moet dus gewoon elke kleine poging steevast belonen en zodra je paardje het idee snapt steeds hogere eisen stellen en dan alleen nog de relatief goede passen belonen Lachen

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 15:03

nou wanneer ik weer een paardje heb ga ik het eens proberen Lachen
jah ik had deze foto gebruikt omdat ik hem wel mooi vond Lachen

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:38

Zal ik ook mijn spaanse pas uitleggen?
Ik heb een shet dus misschien gaat dat iets makkelijker emt deze methode.
Ik tikte (net als Danielle) het voorbeentje aan zei: Pas. Pakte zijn voorbeentje op en strekte hem uit naar voren. En dat gewoon vaak herhaald. *is het duidelijk?* Haha!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:54

ik heb hetzelfde als Marieke_456 gedaan *LOL*
hij doet het nu al best goed Lachen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:05

Ik heb Iris niets geleerd, alleen gezorgt dat ie jeuk kreeg aan zijn neus en dan als ik aan het rijden ben gaat ze ook in de spaanse pas lopen om aan zijn neus te kunnen kriebelen Haha!

Nee serius: ik ben bezig op de manier waarop Marieke het doet, maar wil nog niet zo erg lukken

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:56

Zhanna ging idd op een gegeven moment (al vrij snel) zelf haar voet naar voren gooien en door dat te belonen en al het andere niet had ze door dat dat is wat ik graag wilde Lachen Fenna duurt het langer, maar ook zij gooide een keer per ongeluk haar been naar voren ipv omhoog en door dat enorm enthousiast te belonen ging ze dat steeds vaker doen. Ze doet het nu nog lang niet zo goed als Zhanna, maar het wordt al steeds meer pas Haha!

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 00:09

Marieke_456 schreef:
Zal ik ook mijn spaanse pas uitleggen?
Ik heb een shet dus misschien gaat dat iets makkelijker emt deze methode.
Ik tikte (net als Danielle) het voorbeentje aan zei: Pas. Pakte zijn voorbeentje op en strekte hem uit naar voren. En dat gewoon vaak herhaald. *is het duidelijk?* Haha!


Zo heb ik het Baduh ook geleerd, alleen dan zonder die tikjes. Schijnheilig

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:43

nou ik ga het ook eens proberen ik heb een trakhener van 6 jaar

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:18

Jammer de foto doet het niet meer Scheve mond (of in ieder geval bij mij niet Knipoog )
Ik ga het smurf misschien ook wel leren. Voet op commando deed hij binnen 10 minuten al goed met beide voorbenen, zonder snoepjes. Ik heb een uitzonderlijk getalenteerd paard denk ik Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:29

mikolaiki schreef:
nou ik ga het ook eens proberen ik heb een trakhener van 6 jaar

Het ras maakt niks uit, elk ras kan het leren, en de leefdtijd maakt ook niks uit Knipoog (nouja, vanaf hun 2de mag het ongeveer geloof ik, is beter voor ze Lachen )
Arzu ken nog geen pas, omdat ik dat niet leuk vind om haar te leren Bloos!
wel kan ze buigen

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:20

nou ik heb het vanmiddag al even geprobeerd maarre hij snapte er niks van .... nog tips??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:37

Hoe gaat het nu met alle Spaanse pas trainingen? En hoe pakken jullie het precies aan? Ik vraag dat omdat de volgende pagina voor mijn site over de Spaanse pas gaat en (komt morgen - als mijn vader een nieuw usb-snoertje heeft - op de site) ik benieuwd ben of daar nog belangstelling voor is.

In elk geval iedereen veel succes gewenst!

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:43

nou er is zeker interesse voor enne ik ben het nu ook aan het proberen ik vind het harstikke leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:34

De pagina over de Spaanse pas is eindelijk af en staat sinds enkele minuten op het web. Wie er meer over wil weten:

http://members.home.nl/vrijheidsdressuur
dan
-> Paardentraining -> Oefeningen -> Spaanse pas

Wijst zich dus eigenlijk vanzelf. Haha! Op de home pagina staat trouwens steeds van wanneer de laatset update is en wat het volgende project gaat worden.

Trouwens, wie kent nog leuke adressen van websites over vrijheidsdressuur, Nederlands of anderlands, van een showgroep of puur een informatieve site.. Ik ben namelijk van plan een pagina met links te maken en dan is het wel leuk als er wat te linken valt (en ik er geen muisarm aan over hou Knipoog).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:06

Afbeelding

gewoon elke keer haar been optillen en pas zeggen dat doet ze het uiteindelijk alleen op het commando "pas"..