vrijheidsdressuur? waar en hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

vrijheidsdressuur? waar en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-02 19:00

hoi hoi, ik ben met toet bezig aan vrijheidsdressuur, buigingen, spaanse pas, enz. Wie doet dat nog meer, en weten jullie iemand die mij ermee kan helpen? Het is nog best moeilijk aan te leren Haha!
Maar het gaat wel aardig hoor! spaanse pas is al bijna een echte stap aan het worden, als ik dat paard nou eens in beweging kreeg met dat poot omhoog *LOL*

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 19:30

Ik gebruik het boek van Nathalie Penquit's Paardenschool als voorbeeld. En helaas oefen ik dat in mijn eentje omdat iedereen dat maar raar vindt.

Wel heel leuk om te doen Haha! .

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-02 19:35

ja dat boek heb ik ook, maar ik wil het graag van iemand leren.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 19:38

Ik doe het gewoon oop mijn eigen houtje en dat gaat prima Haha! Odin en Vickey kunnen al buigen en Miepie de spaanse pas alleen zij moet nog in beweging komen Haha! Kan je dat boek ook gewoon lenen bij de bieb?

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 11:51

Hoe leer jij ze dat dan aan??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 12:07

ik doe het ook, en in de jaren dat ik er mee bezig ben heb ik mijn pony leren halthouden, komen, blijven, buigen, compliment, liggen, pootje geven, en ben nu bezig met spaanse pas en zit.
Voor info kan je altijd pb-en

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 12:09

Ik doe het ook heel vaak. Mijn paard kan inmiddels zitten, liggen, apporteren, flemen, spaanse pas noem het allemaal maar op. Ik leer alles mbv een clicker aan en dat gaat perfect. Nu ben ik bezig met ja en nee knikken/schudden. Ook onder het zadel kan ik hem al laten liggen. Handig met afstijgen hihi

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 18:10

ik zou dat mijn paardje ook zo graag willen leren... ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen Verward het enige wat hij nnu en beetje doet is zachter gaan als ik hooo zeg Schijnheilig Knipoog

heeft iemand tips waar ik het beste mee kan beginnen en hoe??

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 20:48

wat bedoeld iedereen met compliment geven? wij zijn trouwens ook bezig met vrijheidsdressuur alleen zijn we nog maar pas begonnen en hebben dus ng niet zo veel resultaten geboekt.. Mara hij kan al leuk buigen...

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 20:56

Ik ben er zelf ook net mee bogonnen ook met het boek van Nathalie Penquitts,je paard hoeft er nog nix voor te kennen,met deze term van trainen bouw je een band op met je paard,het enige wat je naast het boek nodig hebt is een wereld van geduld en heeeeeeeeeeeel heeeeel veel snoepjes!!!!
Dat boek kan je kopen in ruitersport zaken en kost geloof ik rond de f 60,- het is wel veel geld maar dat is het wel waard.
Je begint gewoon voorin het boek,je houd gewoon de volgorde van het boek aan,je begint bij rustig leren stil staan(op commando)en dan achteruit gaan etc,eerst de basis,en dan kun je de 'kunstjes'gaan oefenen,het is heel leuk,leerzaam,goed voor de gewrichten,spieren van je paard en je bouwt,mits je het op de goede manier doet,een hele sterke band met je paard op,waar je nog heel veel plezier aan kunt beleven!!!

*LOL* AANRADER *LOL*

Greetzzzzzzzz Karin en (_)Collin(_)

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 22:21

Het compliment is op 1 knie en 1 beentje voor uit. Een soort buiging. Maar het hoofd tussen de benen word al de buiging genoemt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 22:30

Afbeelding
Hoop dat de foto het doet, maar dit is Honey in een compliment

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 22:32

Dit wil ik ook gaan doen met mijn liefje!
Denk dat ik het boek ook maar ga aanschaffen!

Kan iemand mij ook vertellen waar ik zo'n kliker vandaan kan halen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 22:40

ik werk persoonlijk niet met een clicker, maar ben er absoluut niet tegen. Alleen ik heb een pony die geen genoegen neemt met een click als beloning Haha!
Ze verwacht een uitgebreide knuffel of een snoepje.
Clickers kan je heel goedkoop bij de speelgoedzaak kopen (van die kikkers)(