[LO] Pessoa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ir111

Berichten: 11942
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:03

Ik heb onlangs een Pessoa uittest en vind het helemaal nix. Door de beweging van de achterbenen krijgt het paard iedere keer een klein rukje in zijn mond waardoor je hem als het ware in de krul 'zaagt'. Verder zitten er katrollen aan die je aan het bit moet klikken. Deze katrollen zijn vrij zwaar waardoor deze als je paard loopt heen en weer klapperen, aan het bit trekken en tegen zijn kin aankomen. Scheve mond

De katrollen kun je er natuurlijk afhalen maar daarmee los je mijn eerste probleem niet op. Ik heb echt alles precies gedaan zoals het hoort, de teugel paste goed en was juist afgesteld maar nog vond ik dat hij mijn paard in zijn mond hinderde. (Panterhei heeft hierover trouwens een topic geopend: [UZ] [LO] pessoa, werkt dat bij alle paarden?? Ik gebruik geen pessoa meer, longeer weer gewoon met 'touwtjes' (zoals slof), maar er zijn zat mensen die er wel heel enthousiast over zijn... Knipoog

Overigens vind het ik best heel veel, je paard 4x per week longeren. Het is een hele belasting voor pezen en banden, lopen op een cirkel. Zeker voor een grote nog niet goed ontwikkelde slungel (zoals 4 jarige 1.80m grote paardjes Haha! ). Ik longeer eigenlijk nooit vaker dan 1, hooguit 2x per week en dan maar 20 minuten. Ik denk dat het voor zijn lijf minder belastend is om ietsje vaker (kort) te rijden. Alleen dan de vraag of hij dat geestelijk aan kan.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers