[vd]compliment...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

[vd]compliment...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 20:14

hoi allemaal, ik heb hier al eerder een topic over geplaatst, omdat mijn pony moeilijk in het compliment kan komen omdat hij zo lenig is.

ik ben al super lang bezig met het compliment, maar omdat het niet lukt en het toch een beetje leuk te houden voor mijn pony ben ik andere dingen gaan oefenen.


Nou pakte ik het compliment een paar dagen geleden weer op, maar hij deed het nog steeds niet echt, ik durf het beloningsmiddel niet tussen de voorbenen te houden als ik zijn ene been beet heb, omdat ik nog steeds bang ben dat hij een keer omvalt.


nou zoek ik iemand, die redelijk in de buurt of in vlaardingen woont, die me een keer wil helpen met VD, want ik vind het echt super leuk om te doen, maar ik vind het natuurlijk nog leuker als het lukt Haha! (ik weet het, nee het lukt niet altijd...)

maar zijn er nog vrijwillegers met genoeg ervaring en kennis?
groetjes astrid

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 18:06

stef schreef:
Ik zou je op zich best willen helpen om eens te kijken wat er fout gaat, maar ik heb helaas geen vervoer.
Je bent bij mij altijd welkom zie mijn site.
Daarbij: Met het compliment heeft het beloningsmiddel niks tussen de voorbenen te zoeken Verward


van veel mensen hoor je dat je het snoepje op de borst moet houden zodat ze het gewicht op de achterhand brengen, maar mijn pony is vrij lenig en slim, en pakt het snoepje op welke manier dan ook, zonder in het compliment te zakken of iets in die richting.


nou had ik van iemand anders de tip te gekregen om 1 beentje omhoog te houden en met een halster + halstertouw je pony naar achteren proberen te laten lopen, dus dan brengt hij het gewicht ook op de achterhand, klonk goed en logisch, maar dan ging mijn pony lopen hinkelen.


van iemand anders kreeg ik een andere tip: het ene beentje gewoon beethouden en dan met een snoepje tussen de voorbenen tegen de buik aan, zodat je hetzelfde effect krijgt als de buiging, maar doordat je het voetje beethoud kan hij in het compliment komen, maar bij deze manier moest je goed uitkijken dat hij neit met zijn hoofd tussen zijn benen kwam te zitten want als hij dan zijn evenwicht verloor en hij viel kan hij zijn nek breken...


vandaar dus Lachen

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 15:16

stef schreef:
dat je pony gaat lopen hinkelen is ook logisch, je mag niet verwachten dat ie in 1 dag snapt wat je bedoelt.



nee dat weet ik wel, ik ben ook zelf nog maar 7 maanden bezig met vrijheidsdressuur, maar hij heeft wel al 1 keer in het compliment gezeten, en toen deed ik het tussen de benen door nadat k hoorde dat het slecht was heb ik het nooit meer zo gedaan, maar op andere manieren deed hij het gewoon niet...

ik snap best dat hij niet zo 1,2,3 leert het compliment te doen, tenminste dan zou ik hem ook kunnen leren fietsen OK dan! , maar het is gewoon, ik wist geen manier hoe hij het wel zou doen. Ik ga nu eerst de manier van Dennis proberen morgen, kijken of hij het doet.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 20:09

nee zo doe ik het zeker niet. Ik ben net zoals ik al zei, als 7 maanden lang bezig. een groot deel van de basis zat er al op, maar daar ben ik toch nog heel lang mee bezig geweest. Voetje kan hij nu ook, en buigen wil hij ook doen, maar niet ver en dat vind ik ook nog helemaal niet nodig, en ik vond dat we nu wel toe waren aan het compliment...

dus wij doen niets overhaast Haha! ik heb heel mijn pony zijn leven nog om alles te leren Knipoog

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 20:10

stef schreef:
Nee, maar ik lees ook maar he, en helaas kom ik op bokt redelijk vaak tegen dat mensen denken dat hun paard een machine is die ze even kunnen herprogrammeren en dat ze dan binnen een dag de basis 100% beheersen, en dan ook de spaanse pas, en ach, we zijn nu toch bezig, dus buigen doen we er ook gelijk even bij


jep en dan vinden ze het gek als paarden dingen door elkaar halen! ze doen alles veelste overhaast.. maar goed...

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers