[LO] tips voor het longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqie

Berichten: 53
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Nijverdal

[LO] tips voor het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 21:07

Mijn dochter heeft sinds kort een verzorgpony waar ze ook mee naar de ponyclub mag. Daarvoor hebben we eigenlijk altijd bij een manege gereden. Daar krijg je natuurlijk niet zo veel mee over het longeren en dergelijke.
Hebben jullie handige tips voor ons. Hoe leer je de pony commando's, wat doe je allemaal en in welke volgorde etc.
De pony is nu ongeveer 4 maanden onder het zadel, dus nog niet bekend met commando's en dergelijke. [/code]

Li3FM3isj3

Berichten: 91
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:56

Ik zou in ieder geval beginnen met je pony op een grote volte leren lopen aan de longe. Iemand die ernaast loopt om het hem te leren.
Ze kan dan comando's geven : stap, draf, galop, halt, draaien enz.
Degene die ernaast loopt kan dan de pony in stap draf etc. laten gaan Lachen
Daarna kan je degene die ernaast loopt steeds verder weg laten lopen. Daarna zelfs zonder de 2e persoon als alles perfect gaat.

Je kan ook volgens de parelli methode "longeren" die methode is wat paardvriendelijker Lachen Maar dit is denk wat moeilijk zonder hulp van buitenaf, en als het alleen om het longeren gaat... niet zo heel handig dan Lachen

Veel succes!
Knuf,
Mandy

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:24


jacqie

Berichten: 53
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 08:31

Ik ga de tips zeker nalezen, bedankt voor het opzoeken van de topics. Ik moet me er gewoon meer in gaan verdiepen en hulp vragen.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:43

Je hebt ook handige boekjes met tips. Geen flauw idee hoe ze heten, maar het zijn hele dunne boekjes met allerlei paardenonderwerpen. Daar zit ook een longeerdeeltje bij.
En verder gewoon hulp vragen aan iemand die meer ervaring heeft. Succes!