[LO] Werken aan de longe???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annsel

Berichten: 122
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:02

Dubbele longe is idd erg fijn, maar wat hulpteugels betreft ben ik het toch niet helemaal met bovenstaande eens. Ik train ook wel paarden met hulptouwtjes, en daar worden ze toch ook echt fijner van. Paard kan ontspannen, nageven in de lage lijn maar heeft ook de ruimte om, als hij iets niet tof vind, wat omhoog t ekomen met z'n koppie en word dus zekr niet gedwongen om in de lage lijn te lopen. Bovendien heb ik emt hulptouwtjes nog steeds de meeste invloed via de longe zelf..... Die ik in mijn hand hou, dus het ontspannen/aanspannen (halve ophouding) kan ik wel degelijk zelf doen. Dat geld ook voor stelling, met goed afgericht paard kun je met slecht touwtjes, zweep en juiste stemciommando's prima je paard naar binnenstellen, waarbij hij zachte aanleunnig op de longe houd, de binnenkant van het touwtje losser hangt en hij netjes aan het buitentouwtje loopt, aan de buitenteugel de bocht door dus. Ik vind het allebei erg fijn, hoewel natuurlijk je met dubbele meer invloed hebt op je pard en het als het ware is alsof je 2 teugels in je handen houd, dus wel een iets andere inwerking.
Veel plezier met longeren!

Lalalalaaaaaaaaaa


Annsel

Berichten: 122
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:09

Met Sanderijn eens... een bijzet trekt niet, mits hij goed vastgezet is. Bijzet is juist constant en eerlijk.

Lalalalaaaaaaaaaa


Annsel

Berichten: 122
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:29

Mijn paardje kan ook echt wel tegen de "hand" lopen, met bijzzet (behalve dn dta eht niet mijn paard is, maar ok, longeermaatje dan Haha! ) Maar in ieder geval, bij rijden maak je je teugels toch ook niet langer als je paard met z'n koppie tegen je in komt? Ik heb tenminste mijn teugels zo dat het paadr tegen in kan komen, maar ook neerwaarts kan gaan, en zo zit het ook met een bijzet.... volgens mij Haha! En volgens m'n maatje geloof ik ook, want die loopt er echt supertop op, vanchter naar voor en fijn in de hand/longe

Lalalalaaaaaaaaaa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers