[AR] mijn laatste uitgave, maar wel de beste!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

[AR] mijn laatste uitgave, maar wel de beste!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 16:50

Hallo menvrienden!
Na endlich, ik heb na maanden zoeken eindelijk een een echte marathonwagen!!! Ik had er zo een met luchtbandjes maar nu ben ik helemaal prof,haha!

Afbeelding


Dit is hem, ochoch, ik ben zo trots...
Er zit ook een langboom bij, maar het veulen van mijn bijrijdster moet nog eventjes groeien voordat we die ervoor kunnen zetten.
Maar mij zie je voorlopig niet op de rug maar erachter. Zijn er trouwens nog meer mengekken in de omgeving van Santpoort, ik heb het gevoel dat ik de enige ben die iedere keer de buurt onveilig maakt..??
Groetjes Marjolein

Es war schön.


Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 19:22

dankje,dankje! Ja, mijn familie en kennissen zijn nietvan die paarden-fans dus ik zoek de complimenten hier.. Haha! hij weegt overigens wel wat, maar door de prima wielen en soepele vering merk je er niets van!

Es war schön.

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 10:32

Nee, ik heb hem niet op de koetsenbeurs gekocht, het plan om daar heen te gaan viel bij het zien van deze wagen op marktplaats, wat ik overigens AFSTRUINDE op zoek naar een andere wagen,in het water. Ik zag hem, en ik was verliefd, ook dankzij de prijs, want het model wat ik zocht begon bij 2250, en dat vond ik net ff te gek voor iemand die het puur recreatief doet, met als uitzonderinge 1x per jaar eens een oefenmarathonnetje, als mijn paard niet plotseling last krijgt van zweethoeven...haha. ( ik heb me het afgelopen half jaar 2x ingeschreven, maar moest afzeggen omdat mijn stoere fjord opeens wat mankeerde..het was net alsof hij er geen zin in had..)

Dus ik ben afgelopen zaterdag wezen kijken, verliefd geworden, prijs afgesproken en de verkoper was nog zo sympathiek om hem te komen brengen!!
Maar hier moet mijn knollie oud voor worden, en heb plechtig gezworen nooit meer iets te kopen voor hem behalve de noodzakelijke dingen. Dus ruitersportzaken, sorry!

Enn, lowara, hij staat achter slot en grendel, en een waakse rottweiler die het erf s'nachts bewaakt, dus ik maak mij geen zorgen.. Haha!
Bedankt voor jullie reacties!

Es war schön.

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 11:28

Zelfbouw, dus lekker origineel, zit wel een jostdraaikrans onder, en die wielen zijn ook van een leverancier in de koetsenbussiness. Maar die man had er zeker verstand van, hij reed zelf ook 2-span. Hij had ook nog een Ideaal-web-tech 2-span, met alles erop en eraan, hoofdstellen, bitten, enkelspan en dubbelspan leidsel, en hij wilde er maar € 300 voor hebben, jammer dat ik die geldboom niet aan de praat krijg...misschien heeft iemand anders interesse?
Nou vond mijn bijrijdster het vreselijk, dat het geen leer was, dus die kreeg ik ook al niet mee. Ik ben zelf best wel een poetser, qua leeronderhoud, maar dat tuig komt echt af en toe op de laatste plaats..het is zo'n bewerkelijke klus! Dus van dat web-tech stond mij wel aan! ( moet je voorstellen, kom je terug van lekker door de blubber te hebben gedenderd, tuinslang van paard tot einde koets en alles is schoon!!! ....wat een utopie..zucht..)

Es war schön.


Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 11:44

1.40 cm Fjord. Ze zijn idd wat laag, maar voor die 1x per jaar, zoals ik schreef, is het prima, mijn groom heeft gewicht genoeg om de kar de goeie kant op te sturen,haha!

Es war schön.

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 12:19

Nouvel, het zag er wel gebruikt uit, maar het lag op 2 welshjes van 1.47. Niet echt 'full' dus.

En Tessebes, ik had al zo'n opmerking verwacht,haha, maar ze weet heus wel wat ze doet. Tenminste we zijn zwaar 'in training'!

Weet iemand trouwens een persoon die men-les geeft in mijn omgeving(Velsen/Haarlem), tegen een redelijke prijs natuurlijk... Vingers aflikken

Es war schön.

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 19:11

Ja best wel, ik heb geen auto met trekhaak, dus dat wordt 'klooien', het probleem, wat we allemaal kennen, is niet alleen het paard, maar ook die kar....zonder kar, weinig menles...Als ik toch ooit de lotterij win....Dream on...

Es war schön.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 5 bezoekers