[VD] hengstig en geheugenverlies

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

[VD] hengstig en geheugenverlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 18:52

Ik doe met Evita wel eens een heel klein beetje VD, zo van die dingen als halthouden op commando, naar me toekomen, volgen, voet geven, spaanse pas..etc... eenvoudige dingen dus. Evita doet dat goed, doet alles netjes op commando enzo, maar gek genoeg niet als ze hengstig is, dat merkte ik vandaag weer.
Bv: Ik heb Evita geleerd om halt te houden op commando, te blijven staan en dan vanuit mijn commando haar voet op te heffen en een spaanse pas te maken. Normaal gezien staat ze onmiddelijk netjes stil en hoef ik maar juist mijn commando gedaan te hebben of ze staat met haar voetje netjes omhoog, zeker als ik een snoepje of wat gras bij me heb. Maar vandaag was ze weer hengstig. En dan blijft ze wel staan, maar luistert absoluut niet naar het commando van voet geven. Dan kan ik blijven vragen, smeken, me boos maken, het haar opnieuw laten zien hoe het moet... Ze bekijkt je aan met zo een domme blik van "Wat doe jij nu Verward " en reageert niet. Ook heb ik haar geleerd om met haar achterhand om te gaan op commando, als ze niet hengstig is gaat dat vanaf de eerste keer en houdt ze dat wel een rondje vol, nu krijg ik na met een goed overdreven commando een paar sukkelstapjes eruit. Ook iets lekkers als beloning helpt niet om het 'geheugen terug te krijgen'.
Gek genoeg is ze zo vaker als ik tijdens de hengstigheid VD wil doen. Dan doet ze echt alsof ze nog nooit van de oefeningen heeft gehoord. Terwijl als ik een week later de oefening opnieuw vraag, ze hem onmiddelijk weer foutloos uitvoert. Zijn er nog mensen die dat probleem hebben met hun merrie?

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers