[LO] Gebruik van de dubbele longe...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:20

Ik heb de buitenste lijn ook via de achterhand. In het begin was het wel heel erg wennen, zeker voor mijn paard.
Ik heb het ook geprobeerd om de lijn via de rug te laten lopen, maar ik heb katrolletjes aan mijn lijnen zitten waardoor die niet goed meer komen te zitten. Dus daarom via de achterhand.
Ik gebruik de longe op dit moment alleen nog maar voor stelling en contra stelling, omdat ik er zelf ook nog niet zo gedreven in ben. In galop zet ik mijn paard ook nog niet aan de dubbele.
De dubbele is idd meer voor de horizontale buigingen van het paard, de voorhand een keertje wat meer naar binnen te stellen of de achterhand iets meer naar binnen... Niet om je paard terug te trekken lijkt me.
Dat ze met de buitenlijn de kop naar buiten trekt om het paard maar op de hoefslag te houden (even krom gezegd) vind ik echt niet de goede manier. Gebruik je zweep om je paard naar buiten te brengen (wat je normaal met je binnenbeen doet) en de lijnen puur gebruiken voor stelling en buiging.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.


gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:56

Ik doe ook niet gelopperen met de dubbele, maar bij mij heeft het een andere reden - de achterste longeerlijn kruipt omhoog en komt dan vast te zitten onder de staartwortel waardoor mijn paard helemaal over de zeik raakt... Ik krijg het maar niet verholpen... Ach, in draf kun je ook een hoop doen!

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:48

Ik heb er een met katrollen. Je klikt een musketon aan de bitring, en een musketon en een katrol aan de longeersingel waardoor de lijn vrij kan bewegen.
Ik denk zelf idd ook dat ik meer lijn moet geven,maar dan ben ik voor mijn gevoel het contact met de buitenkant ook kwijt... Ik moet er nog handigheid in krijgen!

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers