[AR] Kar stallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

[AR] Kar stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 12:16

Hoe?
Moet een kar achter gesloten deuren of is een afdak met schaduw en spatwaterkering voldoende?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:17

Wij hebben ze achter gesloten deuren staan, in de garage. Je weet maar nooit of iemand op het idee komt ze mee te nemen...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:01

Een goede kar zou zelfs tegen gewoon buitenwind en regen moeten kunnen. Maar mooier wordt hij er niet op om nog maar niet te spreken over veiligheid.

Mijn kar staat binnen achter slot en grendel.
Ik wil hem nog wat langer houden dan vandaag Haha!

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:02

Mijn kar staat binnen in de schuur. Achter slot en grendel, net als al mijn andere spullen(tuig, zadel enz enz enz).

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:07

ons tuig, marathonwagen, recreatiewagen, zadels, hoofdstellen en paarden staan allemaal achter het huis in een grote schuur met een schuifdeur maar niet op slot. Alleen de tuigkamer staat op slot. De marathonwagen staat in een lege box en die kan op slot. Maar de hle schuur staat niet op slot. Voor het geval er iets gebeurt en de paarden en alles er snel uit moeten

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:53

iloveperry schreef:
ons tuig, marathonwagen, recreatiewagen, zadels, hoofdstellen en paarden staan allemaal achter het huis in een grote schuur met een schuifdeur maar niet op slot. Alleen de tuigkamer staat op slot. De marathonwagen staat in een lege box en die kan op slot. Maar de hle schuur staat niet op slot. Voor het geval er iets gebeurt en de paarden en alles er snel uit moeten

Zo hebben wij het ook!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 08:59

Diefstal is geen punt.
De stallen heb ik inherent veilig gebouwd en bovendien brandslang en brandblusser centraal bereikbaar opgehangen. De wagen echter komt bij huis en niet naast de stallen.

Gaat mij er alleen om of ik kan volstaan met een ook nog mooi ogende halfopen stalling of dat ik de boel dicht moet maken. Het klimaat is hier trouwens 'iets' vriendelijker....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:36

op mijn oude stal stond ie in het open gedeelte van de schuur onder een afdak(net als de andere wagens) maar op deze stal waar ik nu sta kan hij niet onder eenafdak staan dus heb ik er een grote hoes van speciaal waterdicht zeil voor laten maken die ik erover doe, zo is ie helemaal afgeloten van de regen. hij staat met een dik slot aan het wiel aan een paal vast, het terrein is snachts wel afgesloten met hekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:13

Kelders heeft ook speciale hoezen die je er overheen kan trekken zodat ze buiten kunnen blijven staan.
Zelf hebben we de kar achter slot en grendel staan Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:33

Ik zou zeggen dat een afdak alleen voldoende moet zijn, eventueel met een zeiltje erover. Helemaal binnen is natuurlijk beter, maar je moet roeien met de riemen die je hebt.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 12:30

Ik kan natuurlijk maken wat ik wil; heb de cementmolen al naast de patio-muur staan, maar vind het gewoon véél mooier als ik een soort 'promenade' als stalling kan maken; laag muurtje tegen spatwater aan de buitenrand met sierlijke pilaren begroeid met clematis en bougainville.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:35

bij ons staan de karren of onder een afdakje, of gewoon buiten, maar niet achter slot en grendel. Er is er eentje die haar kar met kettingen op slot zet, maar dat is een splinternieuwe wedstrijdwagen

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:41

Helaas heb ik niet de mogelijk om mijn kar in een schuurtje te zetten. Hij staat dus onder een zeil en met een slot vast aan een hek.

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:02

Annemieke schreef:
Helaas heb ik niet de mogelijk om mijn kar in een schuurtje te zetten. Hij staat dus onder een zeil en met een slot vast aan een hek.


Mijne Ook Gaat super goed OK dan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:15

Huertecilla schreef:
Ik kan natuurlijk maken wat ik wil; heb de cementmolen al naast de patio-muur staan, maar vind het gewoon véél mooier als ik een soort 'promenade' als stalling kan maken; laag muurtje tegen spatwater aan de buitenrand met sierlijke pilaren begroeid met clematis en bougainville.


Lijkt me hartstikke leuk! OK dan!