[AR] Shet wil niet alleen voor lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

[AR] Shet wil niet alleen voor lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 20:11

hoi, ik ben bezig met mennen met mijn shetlander maar ik heb een probleem..... als er niemand voor hem loopt of naast, dan loopt die steeds diegene achterna, en hij wilt niet lopen als er niemand voor of naast hem staat.
Hoe kan ik dit Amigo afleren??
bedankt OK dan!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:28

hahahaha, sorry, mijn pony heeft dit ook. Er is niets aan te doen.
Bij mij lukt het gewoon niet, hij wil niet alleen lopen. Als er een fietser lang komt gaat hij er heel vrolijk achteraan rennen, maar alleen lopen wil hij niet.

Ik heb al vanalles geprobeerd,
drijven -> hij word na verloop van tijd doof voor het been
zweepje -> werkt maar voor een paar stappen.

Ik vind het wel goed en probeer het te acceptere. Hij doet wel de gang die ik wil, alleen zou het tempo wat hoger mogen zijn. Maarja....

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:42

Misschien kun je het eerst proberen door achter hem te lopen met de lange teugel en dan eerst naast hem en dan steeds verder naar achteren toe totdat je achter hem loopt.
Succes!!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:41

Een paard dat voor loopt moet als eerste de enge situatie's oplossen. Als jij er voor loopt steund hij op jouw.

Oplossing is zelfvertrouwen ontwikkelen.
Oefen dus eerst op een plek waar je altijd traind, wat dus bekent is. Ga dan eerst niet recht achter hem lopen, maar schuin naast hem. Zover naar voren dat hij wel gaat lopen. Doet hij ook maar een stapje uitgebreid belonen.
Hoe beter het gaat hoe verder je naar achteren kan gaan lopen.

Joseline
Berichten: 48
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Menen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:03

Misschien een stok met een wortel of appel eraan voor z'n neus binden, maken dat hij er net niet aankan?? Haha!

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:46

Ik heb nou presies het zelfde als sjonniej haha

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:26

Josien, het zou natuurlijk kunnen dat hij een soort van 'bang' is om voorop te lopen. Maar waarom loopt mijn pony dan op de terugweg wel hard?

Hoe loopt jou pony eigenlijk op de trugweg? Loopt hij dan wel door, of blijft hij langzaam lopen?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:47

Het is eenmaal zo dat van huis weg altijd moeilijker gaat. Het paard moet weg van zijn veilige plek. Op de terug weg gaat hij harder lopen om maar snel weer thuis te zijn en zich veilig te wanen.

Het verschil wat moet wezen dat hij niet zijn wei op stal als veilige haven ziet, maar jouw als die gene waar hij volledig op kan vertrouwen. Mijn paard lopen dan ook niet harder naar huis of hebben moeite met voorlopen.

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:54

ik heb hier helemaal geen last van. speedy wil juist altijd voorop lopen. als je naast hem gaat lopen of je gaat voor hem lopen dan gaat hij draven, net zo lang tot dat hij je ingehaald heeft! Tong uitsteken

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:07

Josien, dit is bij mijn pony echt niet het geval...
Hij is als 2,5 jarige uit de New-Forest in Engeland gekomen en is meteen hier op stal gekomen, ondertussen is hij 13. Hij is dus van een pony die geen mens kende, naar een wereld vol mensen gekomen.
Hij doet alles voor en je kan hem overal heen sturen. Hij vertrouwd me echt wel, maar loopt liever een stapje zachter.

elisa

Berichten: 24
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: goutum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:41

hey allemaal
hè wat handig nou OK dan! ik heb mijn shet ook nog niet zo lang voor de kar en hijs heel erg onzeker...als ik met hem aan de hand loop vind ie nix eng, maar nu hij dus alleen voor moet lopen vind ie alles eng Scheve mond mjah ik vind het pzich wel logisch omdat hij idd heel veel steun aan zijn baas heeft en als je 8er loopt opeens niet, en hij mag opeen voor lopen..dat mag ie natuurluk niet alsk hem aan de hand heb Knipoog mjah ik ga het gwoon proberen wat sjonnie zei *LOL*
polly_ amigo ...kwens je veel suc-6 Knipoog

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:32

Ja, mijn shet heeft dat ook heel erg. Als we van stal weggaan, wil hij niet van harte, maar als we weer terug gaan naar stal dan gaat hij lopen! Hij wil gewoon niet zonder zijn 2 grote vrienden zijn Lovers