[AR] Liverpoolstang te scherp?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

[AR] Liverpoolstang te scherp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 14:02

Van iedereen hoor ik dat de liverpoolstang vriendelijk is voor je de paardenmond en een goed bit voor het enkelspan aangespannen rijden, maar is het ook een fijn bit voor het beleren van een pony?

Ben nu een paar weken redelijk intensief onze shet aan het beleren, maar het lijkt alsof ze het bitje niet prettig vind (veel kauwen, mond open sperren, neusje gespannen), natuurlijk moet ze wennen, maar daar ben ik nu al maanden mee bezig, het bit ligt goed in de mond en ook de kinketting zit goed, misschien is een andere bit een oplossing maar welke zal ik dan nemen?

Is een bokkebitje misschien een idee? of een gebroken trensje?

alvast bedankt!


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 14:55

Misschien is idd een dunner bitje een idee, ze heeft een klein mondje Ach gut dus wellicht is dit bitje te dik.

Ik ben erg voorzichtig en mijn hand is zacht en rustig dat weet ik zeker, soms juist te zacht, maar ik wil niks forceren en doe liever te voorzichtig dan dat ik ze verpest en dit later weer recht moet breien.

Sperriempje dat zal idd werken, maar ik wil eerst zeker weten wat de reden dat ze haar mond soms open doet, er lijkt haar iets te irriteren, dat wil ik eerst verhelpen.

Morgen heb ik weer les dan zal ik eens overleggen wat hun ideeen/adviezen zijn,

Bedankt voor jullie reacties OK dan!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 12:41

Heb overlegd met de men-instructeur, hij adviseerde om een keer langs te komen met de pony en verschillende bitjes te proberen om zo te kijken welke het beste in haar mond ligt, als ik niet in de gelegenheid was om langs te komen, dacht hij voor een shetje aan een kikkerbitje, deze zijn lichter en hebben geen scharen zoals de liverpoolstang, hij vond de LP-stang niet bij een shetmondje passen Verward , teveel ijzer in zn mond is niet goed en is een bit wat meer bij groter ponys en paarden past.
Terwijl ik toch redelijk veel shets met zo'n bit zie lopen, maar goed die van mij vind het ook niks Ach gut dus ga ik binnenkort met haar langs om een goede voor haar te vinden, we zien wel welke ze het fijnste vind OK dan! .

Bedankt voor jullie reacties


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers