[VD] Welke oefeningen niet voor pony met sincker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

[VD] Welke oefeningen niet voor pony met sincker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 16:16

Ik ben sinds zaterdag begonnen met VD met mijn verzorgpony Colette en ik vond het best goed gaan. Ook al doet ze het nu nog voor de snoepjes Haha!

Als we wat verder zijn (wat nog wel even kan duren) wil ik echte kunstjes doen, maar ik vraag me af welke niet geschikt zijn.
Colette heeft sinds ongeveer 5 jaren een sincker aan allebei haar voorbenen. Er mag dus niet teveel gewicht op rusten, want anders kan het einde verhaal zijn.
Dus welke kunstjes (zoals buiging, compliment, liggen, spaanse pas, op blok staan, enz.) zijn niet voor haar geschikt?

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:37

Wat is Sincker eigenlijk?
Haha mijn pony doet het nog steeds voor de snoepjes.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 16:02

Kijk even op http://www.hoofcare.nl Daar staat het heel erg goed uitgelegd.
Een sincker is een soort chronische hoefbevangenheid waarvan het hoefbeen gezakt is, om het zo even kort te zeggen Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:21

De meeste VDoefeningen steunen erg op de voorbenen. Zeker dingen als buigen, compliment, en op het blok. De Spaanse Pas belast het lichaam volgens mij niet anders dan dat een "gewone" draf dat doet. Bij het liggen kan het ook wel, omdat je hem dan eerst vanaf achteren laat zakken. en hij dus op zijn kont steund, tenminste, dat lijkt mij...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 22:30

Dat er ineens meer gewicht op de voorbenen (bijvoorbeeld knieƫn) komt, is niet zo erg, zolang er geen extra gewicht op de hoeven komt.