[VD] compliment...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

[VD] compliment...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:30

hoi, mijn pony doet een beetje moeilijk over het compliment, omdat hij lenig is kan ik niet met een snoepje lokken zodat hij achterwaards wil.

Ik had in een eerdere topic al een goeie tip gehad: voetje vragen en met een halstertouw een commando geven naar achterwaards lopen, dan zet hij zijn gewicht op de achterhand en zal hij het compliment doen.

Ik heb dit dus geoefend, maar mijn pony gaat lopen hinken.


Wie heeft tips voor deze tip Tong uitsteken

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:48

Gewoon door zetten en mee lopen. Hij komt er vanzelf wel achter dat hij het lekkers pas krijgt als hij de compliment doet.

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:22

hahahaha!!!

Ik heb dit dus geoefend, maar mijn pony gaat lopen hinken.

ik zie het helemaal gebeuren!!! Haha!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:49

Leuk kunstje toch. Een hinkend paard. Mijn paard loopt op zijn knieen als ik achteruitloop terwijl ik hem vraag te gaan liggen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:49

Zowiezo rustig het been optillen en hem ook niet te hoog optillen, dan breng je je paard uit evenwicht. Ga ook niet lopen trekken aan het been om hem in het compliment te krijgen, want dan trekken ze het been toch alleen maar terug. Verder de oefening stap voor stap in een rustig tempo oefenen. Voetje vragen, hoofdje ernaast lokken met snoepje, gewicht naar achteren laten verplaatsen, beentje buigen (uiteindelijk helemaal gebogen op de grond), hoofd voor de borst brengen. Succes!

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 17:40

Summertje schreef:
Zowiezo rustig het been optillen en hem ook niet te hoog optillen, dan breng je je paard uit evenwicht. Ga ook niet lopen trekken aan het been om hem in het compliment te krijgen, want dan trekken ze het been toch alleen maar terug. Verder de oefening stap voor stap in een rustig tempo oefenen. Voetje vragen, hoofdje ernaast lokken met snoepje, gewicht naar achteren laten verplaatsen, beentje buigen (uiteindelijk helemaal gebogen op de grond), hoofd voor de borst brengen. Succes!


haha we kenne nie alles tegelijk! haha nee ik weet wel hoe het moet met het been enzo, en als je logisch nadenkt en je paard goed kent kom je er vanzelf wel achter, maar het is het juist, als mijn pony gaat hinken ben ik bang dat hij zich opeens laat vallen, heeft hij namelijk al eerder 'geprobeerd'.

k ga het maandag of zondag avond weer proberen, dat zijn de dagen die ik meestal voor vrijheidsdresuur gebruik (ook wel tussendoor hoor!)

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 17:41

maar oja wat ik vergeten was te zeggen, als ik het voetje beet heb en vraag hem om achterwaards te lopen, dan zet hij zijn andere been er ook verder onder, dat moet niet! dan kan hij vallen lijkt mij!

aa_yslander

Berichten: 128
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:44

owkeej, ik wens je veel succes meis!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:54

haha mijn shet kan het compliment wel maar niet helemaal zoals het hoort hij steekt zijn hoofd tussen zijn benen in plaats van ernaast Knipoog

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 19:58

Peachy schreef:
haha mijn shet kan het compliment wel maar niet helemaal zoals het hoort hij steekt zijn hoofd tussen zijn benen in plaats van ernaast Knipoog


kan gevaarlijk zijn, als hij zijn evenwicht verliest en valt kan hij zijn nek/rug breken!!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:46

Hij doet het zelf ik vraag er niet om Gaaaap ik trek hem dan wel altijd omhoog hoor ik leer het hem niet aan. Maar het is me nog steeds niet gelukt om hem aan te leren dat hij dan zijn hoofd naast zijn lichaam moet houden ...evt tips zijn welkom Haha!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:55

Peachy schreef:
Hij doet het zelf ik vraag er niet om Gaaaap ik trek hem dan wel altijd omhoog hoor ik leer het hem niet aan. Maar het is me nog steeds niet gelukt om hem aan te leren dat hij dan zijn hoofd naast zijn lichaam moet houden ...evt tips zijn welkom Haha!

Naast zijn lichaam? Verward
Voor zijn borst, ja Scheve mond Het kan idd héél gevaarlijk zijn als hij zijn hoofd tussen zijn benen steekt, mss eens proberen op de manier die hier is uitgelegd? Been vastnemen, naar achteren lopen.