[AR] Pony-hype over?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

[AR] Pony-hype over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 12:58

Een jaartje geleden wilde echt ineens iedereen met zijn pony/shet gaan mennen. Imo een grote hype. De shettuigjes en karretjes waren moeilijk aan te komen en duur.
Nu, een jaar later lijkt het compleet over te gaan. Tuigjes (meestal 1 keer gebruikt) staan voor 50 a 100 euro te koop en op marktplaats is een overvloed aan shetkarretjes voor de laagste prijzen.

Ligt het aan mij of was het een mega hype?

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:01

Ik weet het niet. Vorig jaar mende ik ook nog fanatiek, dit jaar (nog) niet. Maar dat komt zeker niet omdat ik niet wil maar omdat ik niet kan(met alleen een kar kom je niet zo ver tenzij ik er zelf voor ga lopen Tong uitsteken ).

Nog een paar weekjes. Dan ga ik weer beginnen met een pony te beleren(Roos van irene). Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik weer echt op de bok zit.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 13:07

Ik bedoel niet zozeer dat het even stil ligt hoor Lachen Bij vele is dat meer door het weer (bij mij oa (a)). Ik bedoel meer dat vorig jaar ineens eidereen met zn ponytje wilde gaan mennen. Iedereen zocht een karretje, teugejes waren moeielijk aan te komen en duur, en nu, ineens zijn die er allebij in overvloed.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:38

Ik denk dat sommige mensen te simpel over mennen denken. Kom, we leggen er een tuig op, knopen de pony voor de kar en rijden maar.

malle_pietje

Berichten: 115
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:55

Tessebes schreef:
Ik denk dat sommige mensen te simpel over mennen denken. Kom, we leggen er een tuig op, knopen de pony voor de kar en rijden maar.

Werkt dat niet zo dan *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:03

malle_pietje"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik denk dat sommige mensen te simpel over mennen denken. Kom, we leggen er een tuig op, knopen de pony voor de kar en rijden maar.

Werkt dat niet zo dan *LOL*
[/quote]

Ja, soms wel, maar meestal valt het tegen. Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:15

Ik denk net als Tessebes dat mensen ineens zoiets hadden van goh, we kopen een goedkoop paard/pony een tuigje en een kar en we hebben iets te doen op zondag...

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:42

En toen....
Hier in de buurt valt het nog mee; ik kom eerer nieuwe aanspanningen tegen dan dat er koets/tuig/pony te koop is omdat er helemaal mee gestopt werd.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:11

Ja het valt me ook op dat er op marktplaats nu regelmatiger shetkarretjes staan.
Misschien heeft het ook wel te maken dat meer mensen nu internet hebben -> dus meer karren te koop?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:33

Geen idee of het een hype was vorig jaar, heb dat niet zozeer opgemerkt.
Maar als het wel zo is en er nu meer shetwagentjes te koop staan, komt mij dat goed uit, want ik ben op zoek naar een nieuwe. Mijn "menhype" is namelijk nog lang niet over, we worden alleen maar fanatieker Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:49

Mijn men-hype laait weer op Knipoog Udinde doet het goed voor de sleep en staat straks voor de wagen. De menlessen worden geregeld.
De kleine-pony-men-hype Haha! komt bij mij over een jaartje of twee. Mijn pony is nog niet oud genoeg *LOL*

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:49

ik vind idd dat je wel gelijk hebt, net als met vrijheidsdressuur eigenlijk. ineens ging iedereen het doen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:16

jammer alleen dat die wagentjes op marktplaats achterlijke bonken hout op wielen zjin.....

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:51

Nou als ik kijk op de wedstrijden, dan is het aantal deelnemers in het enkelspan pony en tweespan pony toch nog wel zo'n 50% van het totale deelnemersveld.
Nog steeds razend populair. Niet verwonderlijk want ze zijn klein, wendbaar en af en toe razendsnel. Ook de shetjes.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:09

Misschien zijn al die mensen met een eenvoudig karretje begonnen en hebben ze de smaak zo te pakken dat ze nu een mooier wagentje willen en het oude te koop zetten

Toen ik een jaar of zes geleden op zoek was naar een wagentje voor de Shet was er ook een flink aanbod. En het voorjaar is natuurlijk het moment om zoiets te koop te zettten want dan is er weer animo voor.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 04:20

ben zelf begonnen met een klein licht spidertje (2 zitter) voor mij en mijn zoontje - de pony was nog jong (3,5)

nu de pony wat ouder is (lees sterker) en soms ook met het span wil gaan rijden(hebben ook nog oudere (9)(lees makke)shet
ben ik ook opzoek naar een iets grotere wagen(meer zit plaatsen)

ik ben weer op zoek naar een nette wagen (ook ivm ringsteken)
en de meeste aangeboden karren zijn inderdaad een brok hout geknutseld op een auto onder stel buiten het feit dat het er niet uit ziet vind ik het toch wat aan de zware kant voor een shet (vooral als je net als wij best wel km maakt dus ik vind het aanbod best wel tegenvallen

deze verslaafde blijft nog wel ff karre hoor(al was het alleen al om geen ruzie te krijgen met m'n zoontje (5jarige mede verslaafde)

funkyfellow

Berichten: 34
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:30

da vind ik best sneu voor dat beestje dan gan ze maar an die teugel zitten frutten.ach germ

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:08

Omdat het hier ook om een oud topic gaat, krijgt dit topic een slotje.