[VD]hoofd tussen de benen bij compliment

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:15

Ook bij de buiging (dus met twee naar voren gestrekte voorbenen) zou ik echter zo snel mogelijk, zodra de schoft een beetje netjes daalt asl je hierom vraagt, proberen de buiging verder te trainen met het hoofd naar voren gestrekt (neus tussen de knieen) in plaats van de neus onder de borst. Door de naar voren gestrekte hals kan het paard deze als balansstok gebruiken en beter zijn evenwicht bewaren, bovendien heeft hij meer ruimte om dieper te buigen (dus met zijn schoft steeds lager, als dit onduidelijk is dan kun je op mijn site afbeeldingen bij het hoofdstuk over de buiging zien zodat het iets duidelijker wordt wat ik bedoel) en als er eens iets fout gaat, bijvoorbeeld wanneer de hoeven plotseling naar voren wegglijden, dan raakt het hoofd niet tussen de borst en de bodem bekneld. Iets waar je paard je toch wel dankbaar voor zal zijn. Haha!



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:53

Hmm, ik zou het liever proberen zonder fysieke druk op de borst, want hoe licht die ook is, de natuurlijke reactie op druk is voor een paard het geven van tegendruk. Ook met twee personen werken kan onnodig veel stress opleveren als die personen niet allebij verstand hebben van het aanleren van het compliment en niet precies synchroon werken. Ik zou er voor kiezen om het toch alleen te doen, maar dan niet met het lokken met voer (daar zijn veel paarden te slim en te lenig voor, heb er zelf ook een paar van staan Haha!), maar met een beloningssignaal dat het voer aankondigt en het paard vertelt welke beweging er precies van hem verlangd wordt, zodat hij actief mee kan gaan denken inplaats van stomweg zijn verstand op nul te zetten en achter het brokje aan te duiken. Het achterwaarts vragen doe je dus niet met lokkend voer, maar in plaats daarvan met een lichte ophouding aan het halstertouw die je gemakkelijk vanaf je plaats naast de schouder kunt geven. Dat signaal train je eerst in als hulp voor een achterwaartse beweging en vervolgens combineer je dat met het opgetilde been.

Maar dit heb ik net eigenlijk allemaal al veel uitgebreider op
[UZ] vrijheidsdressuur wie kan mij helpen?
neergezet, dus het is misschien handiger om daar even te kijken. Scheelt me weer een muisarm. Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers