[LO] pessoa op laagste stand houden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 08:06

Ik heb ook passoa moeten trainen met mijn paard ivm rugproblemen/bespiering. Ik moest de touwtjes tussen zijn benen door, dus lang laag.

Zo heb ik het gedaan. Gelongeerd met lange/lage stand (kan bijna met neus op de grond) en hem aan het gebruik van het longeren laten wennen, zodat hij zijn eigen ontspannen manier van lopen gaat creeeren. Ontspanning is het belangrijkste. Je zult gaan zien dat hij zich zelf op een gegeven moment meer gaat dragen (als ik dit zo mag zeggen). Je zult zien dat al zijn spieren bewegen en dat zijn rug mooi meedeint. Als hij meer balans heeft en lekker ontspannen loopt kun je hem een tandje strakker zetten. Dit doe ik altijd pas na een tijdje als ik zie dat hij helemaal los en warm gelopen. De eerste paar keren heb ik alleen op de langste stand gelongeerd. Je zult zelf gaan zien dat hij steeds beter zijn rug gaat gebruiken. Het is best zwaar voor hem hoor. Daarom gaf ik hem veel ruimte en de laatste 5 minuten maakte ik het moeilijker en daarna zonder iets nog lekker een paar rondjes rond draven en uitstappen.

Ik moest mijn paard veel laten galoperen en zo min mogelijk laten draven. In de draf kan hij nog zijn rug vasthouden in galop niet.

Hij is er echt zienderogen op vooruit gegaan, succes


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:24

Droebel ik moest ook meteen laten galoperen. Eigenlijk alleen stap en galop voor zijn rug. De eerste 2 weken kon hij dat ook niet, dus liet ik dat. Ik liet hem aanspringen en als hij over ging in de draf liet ik dat. Dus eigenlijk liet ik hem overgangen maken. Daarna zul je zien dat hij sterker wordt en het steeds makkelijker gaat doen. Ook een teken dat het beter met hem gaat.

Touwtjes niet te los zetten, hij moet ook iets kunnen doen, anders wordt het te makkelijk voor hem.Ook dan nog het gevaar dat hij erin kan stappen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers