[VD] Blok maken, hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

[VD] Blok maken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 16:41

Ik ben bezig om mijn tinker op een strobaal te laten staan.
Nu zijn er laatst ipv kleine baaltjes hele grote balen gebracht en kan ik dus niet meer oefenen.
Ik wil graag een "echt" blok gaan maken maar vraag me af wat de beste afmetingen hiervoor zijn?
En van wat voor materiaal kan ik het het beste kan maken?
Het moet natuurlijk sterk genoeg zijn zodat mn pony er niet door zakt maar het moet ook nog te verplaatsen zijn.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:59

Hier zijn al zoveel topics over geweest: gebruik eens de zoekfunctie!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 17:05

Heb ik gedaan maar kan niets vinden.
Ik heb gezocht op blok, blok maken, vd blok, enz maar hij geeft telkens aan dat er geen resultaten zijn gevonden.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:59

Ik heb er ook nog nooit 1 gezien hoor Sjonniej?

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:59

Mijn vader heeft voor mij een blok gemaakt Lachen De afmetingen weet ik niet uit mn hoofd, maar als je m toch zelf maakt kan je hem precies zo groot of zo klein maken als je zelf wilt Lachen Hoe smaller je de bovenkant maakt, hoe moeilijker t is voor je paard om er netjes op te komen. Let wel op dat je m niet té smal maakt (er moeten iig nog makkelijk 2 hoeven op passen Haha!)

Afbeelding

Het is niet echt een licht ding ofzo maar nog prima heen en weer te slepen hoor Haha! Mn vader had er nog handvaten in willen maken maar dat wilde ik niet omdat t ding dan ook meteen een stukje minder stabiel wordt....

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 23:20

Dagami, van wat voor materiaal heeft je vader jou blok gemaakt?

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:05

Ik denk gewoon dik multiplex.
Dat blok van Dagami is wel heel mooi, met schuine randen enzo!
Maar ik denk dat een blok met een wat groter bovenvlak praktischer is, omdat je je paard dan ook de achtervoeten erop kunt laten zetten. En ook wat makkelijker in het oefenen, dat hij niet zo snel ernaast stapt Lachen
Eigenlijk is die smalle dus een 'gevorderde blok' Knipoog

Ik gebruik voor mijn verzorgpony een houten kist van multiplex 8mm dik (alleen voor de voorbenen, anders zaktie in)
Enne, niet vergeten te lakken/verven anders is je blok zo weggeregend...

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:48

he ga je luna kunstjes leren??? Haha!
wij hebben een stuk boomstronk, je zal hem vast wel eens gezien hebben bij ons op stal.
wel leuk trouwens dat je dat met Luna doet.
ik ben met Damian bezig op het blok, en we doen ook voetballen met een skippy bal, dat vind ie helemaal te gek.
en sinds gisteren kan meneer ook lachen voor een snoepje.
ach ja je moet die jaarlingen bezig houden he.
veel succes met Luna
groetjes
Annick

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:29

callippo"]
Ik denk gewoon dik multiplex.
[/quote]
Ja klopt 18 of 20 mm dik zegt ie Lachen

[quote="callippo"]
Eigenlijk is die smalle dus een 'gevorderde blok' Knipoog
[/quote]
Yup ik wilde wat "spannenders" hebben voor Mirei Haha! De zaagselbaal werd té makkelijk Cool

[quote="callippo schreef:
Enne, niet vergeten te lakken/verven anders is je blok zo weggeregend...

Hihi daar was ik te lui voor *LOL* Maar als je hem binnen kunt bewaren hoeft dat toch niet persee Lachen

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:10

mooi blokkie dagami Knipoog ga k mijn vriendje ook maar ns lief aankieken Schijnheilig Haha!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 14:28

Annick schreef:
he ga je luna kunstjes leren??? Haha!
wij hebben een stuk boomstronk, je zal hem vast wel eens gezien hebben bij ons op stal.
wel leuk trouwens dat je dat met Luna doet.
ik ben met Damian bezig op het blok, en we doen ook voetballen met een skippy bal, dat vind ie helemaal te gek.
en sinds gisteren kan meneer ook lachen voor een snoepje.
ach ja je moet die jaarlingen bezig houden he.
veel succes met Luna
groetjes
Annick

Luna staat al op een strobaal maar is alleen een beetje dwars.
Als ik haar er na veel vragen op heb en dan vliegt ze dr meteen weer vanaf.
Als er iemand staat te kijken of er andere spannende dingen gebeuren vertikt ze t zowiezo om ook maar iets in de richting van de baal te komen.
Dat blok bij jullie heb ik gezien ja maar ik vond dat best klein en raar gevormd, ook is t niet echt hoog.
Voetballen doe ik met Noah wel eens maar die bijt in 10 minuten heel die bal aan gort.
Luna vind het nix, kijkt niet naar de bal om.
Behalve als ze hengstig is, dan rent ze er hard voor weg want stel dat ie bijt (maar dat doet ze ook bij het blok, eigenlijk met alles wat er dan in haar zicht ligt).

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:46

mijn blok is 40 hoog, 120 breed en 50 diep. daar kunnen ook 2 paarden op staan en hij kan er met 4 benen op.
Afbeelding kan even geen betere foto vinden, mn uploadsite(waar dus wel betere op staan) is verot..

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:15

Mop wou ook zo'n blok maken als die van Danielle...maar wanneer hij dat gaat doen...Verward Nu doen we het gewoon met een strobaal...

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:28

Dennis is bang van het blok van damagi. Ik kreeg hem er met de VD meeting iig niet op Tong uitsteken .


Ik heb zelf een dikke boomstam(ong 40 cm doorsnee en 30 cm hoog) alleen omdat hij altijd buiten ligt is hij nu heel glad.
Iemand hier in de buurt die het hele land door zit met VD show's heeft een tafeltje van ong 30 bij 30 en ook 30 cm hoog. Zijn New Forest klimt daar rustig met 4 benen tegelijk op!!!!!!!!!!!!!!!!! De berggeit op het blok dus.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:38

Dat blok van Danielle is wel een heel stevig blok.
We hadden bij Timon nog geprobeerd of we hem berggeit erop kregen, maar dat dorste hij niet. Iets te hoog denk.
Zoals Dennis al zegt, 30 cm is wel een goed blok, en ook vrij simpel omdat alles 30 is Haha!.
Ik ga zelf ook nog een houtenblok maken, omdat mijn tafeltje stuk is Haha!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 01:03

ik zou hem iig wel breed maken in de lengte, en niet te hoog. De kans is groot dat hij de eerste keren ernaast glijd omdat hij niet weet waar hij zijn hoeven neer moet zetten. Als hij zich dan bezeerd kan hij er nare gedachten aan over houden en kan hij het nooit meer willen doen!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:15

Ik zou beginnen met een breed blok, en als hij het onder de knie heeft een smallere knutselen ! Haha!