tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-01 18:32

ik wil graag wat meer oefenen met het tuigje enzo. ik ben er nu mee aan het wandelen enzo, en leg het soms onder het longeren wel eens op.
hier is ie dus wel aan gewend. ik wilde nu weer eens wat nieuws doen met het tuigje op. ik dacht er aan om achter hem te gaan lopen met de leidsels, maar is dit wel slim?
hoe gaat het nu precies met de dubbele longe?? heeft iemand er misschien een foto of duidelijke uitleg over?
en misschien nog meer tips wat ik een beetje kan gaan doen om hem alvast voor te bereiden op het aangespanne rijde ?

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 19:37

wij doen het ook met een shet erachter staan met de leidsels en dan een ander er naast dat ie dan wel weet dat ie rechtdoor moet. Hijheeft nog geen hoofdstel in nl. Pling

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 23:18

Aan de lange leidsels lopen is een prima manier om hem voor te bereiden op het aangespannen werk.

Wat ik zelf altijd veel oefen daarmee, zijn stemcommando's. Dus veel overgangen oefenen.
Wat ik ook doe is voor een kruispunt ze een minuut of wat stil laten staan.
Dat vind ik eerlijk gezegd heel erg belangrijk. Een tuigpony moet kunnen stilstaan, en dan niet een paar seconden, nee, zo lang als nodig is.

Al dat soort dingen kun je prima aan de lange leidsels oefenen. En als je veel draaft, is het nog goed voor je eigen conditie ook Haha!

O ja, nog een ding. als je met je pony aan de lange leidsels over de weg loopt, ga dan zodanig lopen dat ie op de plek loopt waar hij ook zou lopen als er een kar achter hangt.

Veel plezier en succes ermee

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 11:51

Erachter gaan lopen zodat hij ook als jij niet in zicht bent genoeg vertrouwen heeft om vooruit te lopen en ook dan nergens bang van is.

Pinky vond dit in het begin best eng want hij vertrouwde erop dat ik hem beschremde tegen oa het enge hek, en tja, dat deed ik niet als hij voor mij liep *LOL*
Maf beessie