[AR] Maat van tweespan / enkelspan tuigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

[AR] Maat van tweespan / enkelspan tuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 23:16

Hallo allemaal ,

Zoals sommige misschien al weten wil ik proberen om m'n 2 shets in tweespan te laten lopen. Maar als dat lukt moet ik natuurlijk ook tweespan tuigen gaan kopen.
Mijn vraag is in welke maat ik ong. zal vallen dan en of je ook 2 verschillende maten tuig kan kopen in 1 koop Verward (als jullie begrijpen wat ik bedoel) Dus 1 tuig , maar dan bijv. shet en mini bij elkaar.
De ene shet is 89 cm en de andere is 1,10 m. Anders sta ik voor m'n zoveelste probleem bij mijn idee. Huilen
En hoe zou ik er achter kunnen komen of ze dezelfde maat hebben?
Is het passen van elkaars enkelspantuigen misschien een optie ?

Groetjes van ons

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:27

Shayla schreef:
En hoe zou ik er achter kunnen komen of ze dezelfde maat hebben?
Is het passen van elkaars enkelspantuigen misschien een optie ?


Lijkt me een goed plan!
Verder kan ik me voorstellen dat je bijvoorbeeld bij Van Rijs wel 2 verschillende maten kunt krijgen voor een tweespan-tuig, maar ik denk dat je er bij Divoza niet mee aan hoeft te komen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:27

Idd, bij van Rijs moet het wel lukken hoor. En bij Vroegop zal het ook wel lukken.
Zal idd even passen met elkaars tuigen. Hebben ze nu ook verschillende maten, of niet?

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 19:37

Ja , de een heeft een mini tuig en de ander gewoon een shetmaat. Hebben jullie internetadressen van van Rijs en Vroegop ? Dan kan ik even kijken wat het ong. zal gaan kosten.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:41


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:12

Gewoon naar een ruitersportwinkel gaan en daar vragen of ze je pony's een keer willen opmeten voor welke maat ze moeten. Bij ons is Van Rijs ook 3x geweest om de pony's op te meten, en als ze niet pasten kwam hij weer om over nieuw te meten (hebben namelijk veel problemen met de borst gehad)

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 20:10

Het grootste probleem is dat er geen ruitersportzaken bij ons in de buurt zitten die echt "verstand" van tuigen hebben Maar ik geloof dat in Drunen of die kant op (half uurtje hiervandaan) wel een winkel zit die er in ieder geval meer vanaf weet dan dat ene zaakje hier Wel jammer opzich dat er hier maar 1 in de buurt zit en dan hebben ze nog weinig tot geen verstand van mennen ook.
In ieder geval iedereen alvast heel erg bedankt ! Haha! OK dan!