[NH] Extra bezigheden naast game 1 vd 7 games???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

[NH] Extra bezigheden naast game 1 vd 7 games???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 08:26

Ik ben met Zoe begonnen met Game 1 van the seven games.
Nou kan game 1 zeker nog maanden gaan duren.... Ik ben ook begonnen met de zweep haar overal aanraken. In het begin moest ze er niets van hebben maar nu mag ik rustig aan haar (bijna) overal aanraken. Met mijn handen is dit een stuk minder mag ik NIET aan haar benen komen.
Ik poets haar elke dag en ik mag geleidelijk aan zachtjes haar benen poetsen. Verder mag ik overal komen met de borstel.
Zoe word niet graag aangeraakt terwijl ze wel graag aandacht wil... Ze komt zelf naar me toe als ze in haar stalletje staat om te "knuffelen" om het even een naam te geven, echt knuffelen is het niet
In het begin liep ze tijdens het lopen erg voor me uit en moest ik haar steeds terug roepen zeg maar. Nu blijft ze netjes naast me lopen en als het moet achter me. Ook als het ergens nodig is loopt ze netjes achterwaarts....

Het is voor haar ook saai om elke dag weer game 1 te doen. Ik blijf game 1 zeker herhalen tot ik haar overal mag aanraken en ze mij dat ook met volle vertrouwen laat doen.
Wat kan ik nou nog meer doen om de vertrouwensband tussen haar en mij beter te maken?

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:03

volgens mij kan je alvast rustig doorgaan. Als ze nog steeds bepaalde plaatsen heeft waar ze niet aangeraakt wil worden, moet je gewoon elke dag een stukje verder proberen te komen, approach en retreat Knipoog Een klein beetje wijken voor druk, en driving game daarna. Kijk uit dat level 1 niet te lang duurt, want dan wordt het heel erg saai.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 11:57

Ik krijg eerdaags mijn parelli level 1 binnen. Dus ben nog niet officieel begonnen
Ik wist dat die seven games daarbij zaten dus die ben ik gestart om toch een begin met Zoe te kunnen maken. Ik heb Zoe net 2 weken en ze is tot 2x uitgeroepen tot onhandelbare pony.... Vandaar ik alvast ben begonnen met bepaalde dingen van parelli Knipoog

Is wijken voor druk wel een goed idee voor een merrie van bijna 2?
Lijkt me een beetje jong.... Verward

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:10

Stug vol blijven houden. zolang game 1 nog niet goed is, niet verder gaan Lachen. Parelli zegt zelf "take the time it takes, and it will take less time". Het diertje heeft al het nodige meegemaakt met alle verhuizingen, dus neem hier gewoon flink de tijd voor. Aanrakingen moeten gewoon worden, dan kan je pas verder gaan met het wijken voor druk. Eerst dit maar in orde hebben (zegt iemand wiens merrie ook een enorme hekel aan aanraking had, en nu een aaitje komt halen als beloning Lachen )

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 12:16

promptertje schreef:
Stug vol blijven houden. zolang game 1 nog niet goed is, niet verder gaan Lachen. Parelli zegt zelf "take the time it takes, and it will take less time". Het diertje heeft al het nodige meegemaakt met alle verhuizingen, dus neem hier gewoon flink de tijd voor. Aanrakingen moeten gewoon worden, dan kan je pas verder gaan met het wijken voor druk. Eerst dit maar in orde hebben (zegt iemand wiens merrie ook een enorme hekel aan aanraking had, en nu een aaitje komt halen als beloning Lachen )

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding


Ja idd ik wil ook idd zeker verder met dit game in ik vind dit ook erg belangerijk Ik zou misschien wel aanrakingen kunnen doen met andere voorwerpen ook... Een sjabrak bijv.
Het gekke is dat het voornamelijk om handen gaat .....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:36

Femke, trek een handschoen aan, dan is je hand de helft minder eng Knipoog

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:36

je moet idd wel bijna alles kunnen aanraken, en daarbij moet ze ook ontspannen, maar het is niet erg als ze bepaalde plekken nog niet fijn vind, bijv oren, ogen etc. Als ze pas 2 is, hoe je je niet te haasten Lachen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 14:39

sanne83 schreef:
je moet idd wel bijna alles kunnen aanraken, en daarbij moet ze ook ontspannen, maar het is niet erg als ze bepaalde plekken nog niet fijn vind, bijv oren, ogen etc. Als ze pas 2 is, hoe je je niet te haasten Lachen



Nee maar ik mag haar benen echt niet aanraken Als ik dit wel doe dan gaat ze gillen en slaan met haar achterbenen. Het slaan doet ze niet gericht maar meer als een soort van dreigen
Ik heb geen haast... Maar onze dagelijkse bezigheden zijn game 1 en poetsen. Dus wil graag ook andere dingen ondernemen Knipoog

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:56

gillen en slaan? dan zou ik inderdaad nog maar even het daarbij houden Knipoog
Ze moet zich zowieso kunnen ontspannen bij je voordat je iets anders doet.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 15:39

Ja dat ga ik denk ook maar doen.... Lachen Ik ben er eigenlijk ook niet echt tevreden over Het kan een stuk beter....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:46

Mag ik zeggen dat je erg ongeduldig bent na 2 weken? Als je in je achterhoofd houdt dat een veulen zich niet langer dan een kwartier ergens op kan concentreren, heeft het ook geen zin om uren te gaan staan klooien. En als je in afwachting bent van pakket 1, dan kun je eventueel al even informatie inwinnen bij Parelli Nederland? Zij staan voor je klaar als je vragen hebt.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:15

ik ben het eens met promptertje,
en verder gewoon lekker zo door gaan met aanraken enzo,
gewoon approach and retreat en dat met rythm, relaxation and retreat,
dus als je met je hand, of met de stick/zweep naar haar lichaam toe gaat en ze deinst terug, doe jij je voorwerp ook terug, dan relax je even en retreat je weer, dus weer erna toe en dat gewoon tot ze lekker ontspannen staat,
dat is misschien een hoog doel, dus kun je ook zeggen van dat ze eerst gewoon stil staat als ze dat doet ofzo, en later dat ze ook ontspannen staat,
verder gewoon lekker veel wandelen, en zorgen dat je haar nooit in gevaar brengt, als ze in de gaten heeft dat jij gewoon de leiding neemt en dat jij zorgt dat er geen enge dingen gebeuren heb je al een stapje voor,
(ik heb nu figor, de fjord van sonjabelgium, en ben dit ook allemaal lekker aan het doen, hij heeft gelukkig nog niet zulke nare dingen meegemaakt en vind alles vet en stoer, kent bijna geen gevaar zeg maar, haha
hoop dat het je gaat lukken met zoe, heeft ze wel verdiend, gelukkig is ze nog zo goed terecht gekomen he)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 16:39

Cassidy schreef:
Mag ik zeggen dat je erg ongeduldig bent na 2 weken? Als je in je achterhoofd houdt dat een veulen zich niet langer dan een kwartier ergens op kan concentreren, heeft het ook geen zin om uren te gaan staan klooien. En als je in afwachting bent van pakket 1, dan kun je eventueel al even informatie inwinnen bij Parelli Nederland? Zij staan voor je klaar als je vragen hebt.



Ik wil niet persee verder.... Maar ik wil ook iets anders erbij doen....
Ik verwacht ook niet dat ze nu gelijk al alles goed moet doen
Ik vind dat ze het al heel goed doet Ik zie elke dag verbeteringen... Maar nog niet goed genoeg. Ik doe dagelijks game 1 en poetsen dat is bij elkaar 30/ 40 minuten. Ik vind dat ze meer aandacht moet hebben... nodig heeft Lachen

Dit betekent niet dat ze maar 30/ 40 minuten buiten komt... Want ze gaat 3/ 4 uur naar buiten met andere paardjes.
Laatst bijgewerkt door Kyan01 op 17-02-04 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 16:41

Bedankt superroos Knipoog
Leuk dat jij figor hebt... Ik vind het een gave fjord!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:14

Het is hier een verzameltopic van de SonjaBelgium-paardjes aan het worden *LOL* hahahahaha

Eén iets moet ik rechtzetten, Superroos, Zoë heeft echt niets "engs" meegemaakt hoor! Je kent me genoeg om te weten dat ik dit ook zou zeggen als het zo moest zijn Knipoog Meer dan een pets op de billen heeft ze nooit gehad en dan nog was dit een straf op gericht trappen .... Ze heeft gewoon een veel moeilijker karakter dan Figor.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:57

sonjabelgium schreef:
Het is hier een verzameltopic van de SonjaBelgium-paardjes aan het worden *LOL* hahahahaha

Eén iets moet ik rechtzetten, Superroos, Zoë heeft echt niets "engs" meegemaakt hoor! Je kent me genoeg om te weten dat ik dit ook zou zeggen als het zo moest zijn Knipoog Meer dan een pets op de billen heeft ze nooit gehad en dan nog was dit een straf op gericht trappen .... Ze heeft gewoon een veel moeilijker karakter dan Figor.


ow, sorryyyyyyyyyyy Huilen domme ik, ik snap dr ook weer helemaal niks van he, excuses, haha, echt sorry sonja,
het is dus gewoon dr karakter van kleins af aan, een veulen van een kennis van me had dat ook

(leuk verzameltopic he Haha! )

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 17:31

Ja idd Haha! Iedereen kent elkaar wel weer via via....

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 03:10

Met welke leeftijd beginnen jullie met zoiets en hoelang/hoevaak?
Heb hier zelf geen echte ervaring mee maar het spreekt me zeer zeker aan.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 12:09

Cheveyo schreef:
Met welke leeftijd beginnen jullie met zoiets en hoelang/hoevaak?
Heb hier zelf geen echte ervaring mee maar het spreekt me zeer zeker aan.



Zoe is nu bijna 2 daar doe ik the seven games mee. Guus is bijna 9 dus daar kan ik alles mee doen.
Ik heb gister trouwens game 1 wer gedaan maar dan met een deken Haha!
Lachen joh... In het begin alleen over haar gezichtje geaaid... en langzaam naar haar kont benen buik... vond ze allemaal goed maar wel nog een beetje eng. Daarna mocht ik met mijn handen aan haar benen komenzonder gillen of trappen...... We gaan de goede kant op

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:33

goed zo fsoudan, dat klinkt goed,
je kan de friendly game idd wat leuker en interessanter maken door het met allerlei vreemde oblecten te doen,
soms met je handen, soms met een stick/zweep of met een deken,
goede imagination!!! haha, ga zo door! dan lukt het je wel

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 19:11

Ze hebben mn titel veranderd Boos!
Game 1 heb ik GEEN problemen mee


Ik mocht vandaag weer zonder problemen aan haar benen komen Alleen moet ze nog leren ontspannen....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 09:21

OK dan! ... Je bent echt de goede kant op met haar !!! Die beentjes van haar zijn erg privaat, als je al zover bent zie ik het echt goed in voor jullie tweetjes samen Knipoog. En uh ... ROOS ... da's niekske hoor, je kan ook niet overal aan denken hé Knipoog.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:13

nu snap ik de titel niet meer Haha! haha

zo te horen gaat het echt de goede kant op, dr zit al mooi een verbetering in, gewoon lekker zo door gaan en dan kom je er wel, met veel geduld en echt consequent zijn los je bijna alles wel op, nogmaals veel succes

niekske? is dat dan de gewone naam van fsoudan? dat kan ik toch niet ruiken sonja(belgium) Haha! haha, sorry als ik weer blond doe!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:28

Niekske is gewoon "vlaams" voor : Niets Knipoog

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:07

ow ok, haha, weet ik dat ook weer, maar waarom niets dan?
ik snap ff niet meer waar het over gaat
(sorry, beetje offtopic)