[ar] Wat voor wielen op zandpaden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

[ar] Wat voor wielen op zandpaden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 18:48

Ik heb even een vraagje,
Troy mag voorlopig alleen op zachte paden. Nu mag ze wel weeer voor de kar gaan, maar dan op het ruiterpad.
Ik heb zelf een huifkarretje die hier echt niet voor geschikt is, dus nu ben ik opzoek naar een ander karretje...

ik dacht zelf aan een tweewieler, omdat het echt alleen voor de ruiterpaden is.

wat zijn jullie ervaringen hiermee?
en is het dan verstandig eentje te zoeken met dunne (fietsof brommer) bandjes wel luchtbanden natuurlijk, of juist wat dikker, autobanden of iets in die geest?

ik ben benieuwd!!
kus Lindsay en troy

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:59

Je kunt beter iets uitzoeken met dikkere luchtbanden. De dikke banden rollen makkelijker over rul zand. Dunne banden snijden dieper in het zand en dus zwaarder.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:20

Als het al gewone luchtbanden zijn (bvb van motorfietsen, die zijn nauwelijks dunner dan gewone recreatiewielen), maakt het niet zoveel uit. Tenzij je echt aan de zee woont Knipoog , dan woel je al gauw in het zand.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:29

Even voor Jantina in de plaats, ik zou proberen de wielen zo groot mogelijk te nemen zodat je zoveel mogelijk wiel op de grond hebt, dit rolt ook veel makkelijker, kijk maar eens naar afbeeldingen van oude wagens. Hier zie je dat de wielen ontzettend groot zijn. Met de paden van vroeger was dit ook geen overbodige luxe. Om dit uit te proberen moet je maar eens twee wielen nemen een grote en een kleine. daar steek je een as doorheen en probeer ze dan maar een over een steen te trekken, met de grote gaat dit makkelijker. kortom niet de breedte maar de grote (diameter) van het wiel is belangrijk.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:36

Ik heb autobanden onder de kar. misschien niet elegant, maar het rijdt prima, over de weg en door mul zand

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:19

Mijn kar heeft ook autobanden, gisteren moesten we door een heel breed blubberig stuk, ging hij echt prima doorheen ook met mul zand no problemo.