[NH] welk niveau van parelli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EvitaP
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-11-01

[NH] welk niveau van parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 12:42

Als je zonder halster en zadel kan rijden op je paard, op welk niveau zit je dan? Of is dat niet niveau gebonden?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:22

Lijkt me niet dat dat nivo gebonden is.. Maar ik doe zelf niet aan parelli. Voor level 1 moet je hel andere dingen doen als zonder iets rijden

EvitaP
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 13:24

Level een is toch alleen grondwerk?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:35

Ja level 1 is grondwerk en level 2 is rijden

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:56

Level 1 is toch niet alleen grondwerk? Volgensmij komt er ook een groot deel rijden bij kijken hoor. Kijk maar eens in de eisen van L1 op de site

vvexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: op d'n buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:06

In level 1 komt grondwerk en een klein deel rijden. In L2 komt veel meer rijden bij te zien.
Zonder halster en zadel of carrotstick is volgens mij Level 3

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:48

Je zit al op een goed niveau als je geen halster en zadel nodig hebt!

Doe je dat ook bij buitenritten of alleen thuis?

EvitaP
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 16:18

klaasfeuth schreef:
Je zit al op een goed niveau als je geen halster en zadel nodig hebt!

Doe je dat ook bij buitenritten of alleen thuis?


Nee, nee, nee, ik zit niet op dat niveau. Ik zit niet eens op paardrijles Knipoog
Maar ik vind paarden wel heel leuk, ik ben alleen een week op ponykamp geweest. Dat vond ik heel gaaf.
Ik ben gewoon geinteresseerd in paarden en als het kan zou ik in de toekomst een paard willen hebben.
Dus nu blijft het bij verdiepen in het paard, de verzorging en de verschillende methodes om met ze om te gaan.

Ik zag op plaatjes mensen rijden op hun paard zonder halster en zadel, dat lijkt me zo gaaf. Ik vroeg me af wanneer je zo kan rijden met je paard. Vandaar dat ik het vroeg Lachen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:53

in level 1 zit ook gewoon rijden hoor, de belangrijkste dingen doe je in level 1 onder het zadel, want dacht je van de noodstop in een panieksituatie, en je paard elke kan op kunnen laten wijken voor druk, heel handig...

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:07

Parelli's systeem is opgebouwd om VEILIG bij het doel te komen wat jij voor ogen hebt (dus rijden zonder zadel en hoofdstel).
Je kan ook natuurlijk ook zomaar ineens op je paard klimmen zonder zadel en hoofdstel, maar dan is de kans groot dat dat niet helemaal goed afloopt...

Hoe zit het dan met de levels (nivo's)?
In Level 1 rijd je met een zadel en een halster. In Level 2 leer je rijden zonder zadel (maar met bareback pad) en ook sturen zonder halster, dus met carrot-sticks of een touwtje door de mond. In een kleine ruimte kun je dan ook (wanneer je jezelf vertrouwd genoeg voelt) zonder zadel en zonder hoofdstel of halster rijden. Maar pas in L3 wordt dat echt toegepast.

Als je je hier serieus mee bezig houdt, kun je binnen twee jaar echt wel zonder zadel en hoofdstel/halster met je paard in de bak rijden (in het bos is natuurlijk heel wat anders...)

EvitaP
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 21:40

callippo schreef:
Parelli's systeem is opgebouwd om VEILIG bij het doel te komen wat jij voor ogen hebt (dus rijden zonder zadel en hoofdstel).
Je kan ook natuurlijk ook zomaar ineens op je paard klimmen zonder zadel en hoofdstel, maar dan is de kans groot dat dat niet helemaal goed afloopt...

Hoe zit het dan met de levels (nivo's)?
In Level 1 rijd je met een zadel en een halster. In Level 2 leer je rijden zonder zadel (maar met bareback pad) en ook sturen zonder halster, dus met carrot-sticks of een touwtje door de mond. In een kleine ruimte kun je dan ook (wanneer je jezelf vertrouwd genoeg voelt) zonder zadel en zonder hoofdstel of halster rijden. Maar pas in L3 wordt dat echt toegepast.

Als je je hier serieus mee bezig houdt, kun je binnen twee jaar echt wel zonder zadel en hoofdstel/halster met je paard in de bak rijden (in het bos is natuurlijk heel wat anders...)


Bedankt. Lachen
Je kan het duidelijk uitleggen.