[AR] hoe zit het met verzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

[AR] hoe zit het met verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 12:38

Ik ben op zoek naar een marathon wagen, en dan gaat mijn paardje voor de kar (jaja onderbegeleiding Knipoog )
Maar hoe zit het met verzekeringen (zonder koetsiersbewijs)
WA verzekering genoeg? Of hebben je nog aparte verzekringen voor als je de weg op gaat of dergelijke? Zo ja hoeveel kost dat ongeveer?

En dan had ik nog een vraag, zou een marathon/recreatiewagentje in een 2 paards trailer kunnen(zonder schot?)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:53

Als je zelf gewoon verzekerd ben, dan is dat gewoon voldoende Lachen

De kar kan misschien wel in de trailer, maar dat ligt er ook aan hoe groot ie is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:54

In pricipe is je WA verzekering genoeg.
Ik heb er wel een speciale aantekening in staan dat zowel Albert en ik verzekerd zijn voor schade onstaan tijdens SGW wedstrijden (de trajecten gaan over de openbare weg), heb je dit niet mag je niet starten.
Maar voor gewoon mennen zonder wedstrijdverband is dat niet eens nodig.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:56

Ilindra, moet je dat perse zo hebben, of mag in een andere zinsvorm ook?? Zoiets hebben wij wel, maar niet dat er bij staat tijdens wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:21

Bij ons staat er het volgende:
Hierbij wordt aangetekend dat:
Deze verzekering ook van kracht is voor de heer A.P.C van der Graaf, en dat deze polis tevens dekking bied voor de aansprakelijkheid voor het rijden van aangespannen wedstrijden.

Neem aan dat elke maatschapij dat er in andere bewoording neerzet.
Waar het omgaat is dat je een kopie kan laten zien op het secretariaat Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:27

Goed dat je het zegt, zoiets zou ik dus echt gaan vergeten met een eerste SWM wedstrijd *LOL* Ik zou niet weten wat er bij ons in staat.

Maar een koetsiersbewijs dan, geld die niet? Komt toch op hetzelfde neer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:50

Nope die geldt niet, wedstijden zijn er zelfs expliciet van uitgesloten.
Martin Elders, wedstrijd tandemrijder, kreeg tijdens ee trainingsrit een ongelukje dat niet werd vergoed door het koetsiersbewijs omdat hij wedstrijdrijder was.
Zijn verweer dat hij opdat moment geen wedstijd reed maar gewoon aan het trainen was was niet voldoende en zijn gewone WA moest betalen.

Zorg dat je dit wel in orde hebt want je mag echt niet starten!!!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:58

Ok, dan weet ik dat Lachen Volgens mij hebben wij het er dus wel in staan, maar zal het wel even laten aanpassen dat er ook bij staat dat het voor wedstrijden is. Dit staat dan wel onder de stal, is dat geen probleem dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:08

Denk het niet, de pony is van stal Sintels en jij bent de dochter van de eigenaren dus dat zit vast wel goed.
Aan de andere staat met 1 telefoontje naar de verzekeringsmaatschappij je eigen naam in de polis genoemd.
Bij ons kostte dat niets extra en hadden we het met een paar dagen in huis.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:20

Volgens mij staat het goed zo als wij het hebben, ik sta ook in die polis genoemd zelfs Haha! (word beroemd Tong uitsteken) Maar ik ga het wel nakijken Wil het wel helemaal goed hebben *LOL*

skinky

Berichten: 58
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:35

Leetje schreef:
En dan had ik nog een vraag, zou een marathon/recreatiewagentje in een 2 paards trailer kunnen(zonder schot?)


Wij hebben vorig jaar ook onze marathonwagen in een 2 paards trailer rond gereden, maar dan heb je alleen het probleem dat je met een 2e auto een trailer met je paard moet vervoeren.
Wij hebben daarom een pick up gekocht waar de marathonwagen achterop past. We moeten alleen nog een constructie op de auto maken waar de marathonwagen op vast gezet kan worden.

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:11

Wij hebben gewoon een trailer waar twee paarden en het rijtuig in kunnen Haha! Scheelt een keer rijden.
Maar uh... een 2 paards trailer is rond de 1.80 breed. Dus het zou toch moeten passen als je burries of boom eraf haalt.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 19:30

skinky"]
[quote="Leetje schreef:
En dan had ik nog een vraag, zou een marathon/recreatiewagentje in een 2 paards trailer kunnen(zonder schot?)


Wij hebben vorig jaar ook onze marathonwagen in een 2 paards trailer rond gereden, maar dan heb je alleen het probleem dat je met een 2e auto een trailer met je paard moet vervoeren.
Wij hebben daarom een pick up gekocht waar de marathonwagen achterop past. We moeten alleen nog een constructie op de auto maken waar de marathonwagen op vast gezet kan worden.
[/quote]

Tis nu eigenlijk alleen maar om een marathonwagentje op te halen ergens waar ik hem koop Haha!
Wedstrijden voorlopig nog maar niet Schijnheilig