[NH]Bij grondwerk braaf, maar met rijden steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:26

Je vroeg of het het gebit kon zijn, of een slecht passend zadel. Dat is iets wat ik zou uitsluiten, haal er een tandarts bij, laat het zadel even nakijken (ik zou niet meteen een ander kopen) en desnoods een fysiotherapeut. En verder denk ik toch dat ze in een fase zit van uitproberen. Wat is de trigger geweest dat ze nu weer met dit gedrag begint? Rij je iedere keer hetzelfde rondje? Rij je minder buiten?

Probeer wat meer te varieren, en probeer de situaties te omzeilen waarin ze gaat steigeren. Dus niet een bepaalde kant uit willen? Als je niet vooruit wil, dan laat je haar toch achteruit die kant op gaan? Desnoods 100 meter? (Moet je alleen wel weten dat het achterwaarts niet de trigger is voor het omhoog komen)
Of zet haar op een kleine cirkel, en zet haar dan heel hard aan het werk... (Parelli methode)
Heb je al eens met een NH-er er over gesproken? Ik zou contact opnemen met Eddy Modde, kijken wat hij er van zegt.

Je suis Charlie.



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:54

Superroos, soms is ook bij NH een knal noodzakelijk. En ook bij NH zijn er manieren die je kunt gebruiken om een paard op zijn plek te zetten, die zelfs nog erger zijn dan die fysieke knal.

Je suis Charlie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 1 bezoeker