[LO] Voor het eerst met pessoa gelongeerd+foto's!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

[LO] Voor het eerst met pessoa gelongeerd+foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 19:53

Ik heb vandaag mijn paard voor het eerst met mijn nieuwe pessoateugel gelongeerd! Ging echt supergoed, hij moest alleen ff wennen!

Heb ik meteen ff 2 vraagjes: Kunnen jullie me vertellen of ik het bontje goed heb zitten, niet te laag???
En hoe doen jullie de lijn door de ringetjes van de longeersingel?? Ik had ze nu ff met strotouwtjes vastgeknoopt, maar is niet erg handig. Tips????????

Nou, hier moest ie dus nog ff wennen
Afbeelding

Hier liep ie al een stuk beter
Afbeelding

Afbeelding

En hier was ie moe (heb maar een kwartiertje gedaan, maar goed) ik was tevreden! OK dan!
Afbeelding

Nou ja paar fototjes dus, tips zijn altijd welkom!!!! Haha!



YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 20:10

sharonaollie schreef:
bontje mag iets omhoog .
om hem door die ring te laten moet je die musketonhaak losmaken dan door de ring halen en dan de musketonhaak vast maken en zo heb je hem door de ring.


Ik heb het idee dat ie op de 3e foto wel goed zit, maar op die andere lijkt ie iets laag.
Dat loshalen dat vond ik juist niet handig. Ik wil m namelijk ook nog wel is anders longeren (met touwtjes) en dan moet ik m steeds weer losmaken van de singel.

Eveline bedoel je dat ik er dan nog een musketon bij tussen moet doen en die aan de singel vastklikken?? Goed ideee als ik het goed begrijp!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 19:47

joeylover schreef:
Ik vind dat ie een beetje vreemd loopt??!?!?
Of lopen ze zo altijd aan de pessoateugel???


Nou het is heel moeilijk om een foto te maken als je aan het longeren bent en een paar keer was ie niet helemaal goed getimed. Ik vind de 3e foto wel erg mooi!

Na 10 minuten ging ie steeds heel relaxed aangaloperen, toen merkte ik dat ie wel moe was. Doet ie anders nooit namelijk. Denk dat ie galop dan makkelijker vond ofzow!?

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 10:42

Oke ik snap m, die hebben we nog liggen, maar dat zijn van die hele grote dingen! Zal binnenkort ff wat kleinere halen. Thanx voor de tip!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 21:21

Ja, hij lijkt me echt super. Maar hij moest er nog best aan wennen, dus hij kwam niet echt volledig tot ontspanning. Volgende week ga ik m weer ff longeren (als de bak droog is) Hoop dat het goed effect heeft!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 21:21

Thanxxx!!! Haha! Ik ben ook superblij met m! Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 21:38

Ik heb m vandaag voor de 2e keer gelongeerd en nu ging ie in de galop ineens giga aan de bok! Begon het ook nog net te regenen, dus moest ik af gaan ronden (loopt zo te k*tten tegen de regen altijd) Volgende keer ga ik ff iets meer tijd aan die galop besteden, hij zal er toch aan moeten wennen!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 21:43

Ik maak hem idd aan 1 bitring vast. Ik heb in het begin lopen kl*ten op alle manieren, maar deze werkt toch echt het best! Als ik m achter de neusriem langs deed liep ie onwijs te hangen en te trekken in me touw en door de binnenste vast aan de buitenste vind ik helemaal erg paardonvriendelijk. Ik heb m in het begin altijd in een afgezet stuk gelongeerd en hem daarbij op eigen benen leren lopen. Ik moet ook zeggen dat ie nu op eigen benen loopt en nooit aan me touw trekt, dus ik het gaat prima aan alleen de binnenste ring.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 00:53

Nou die dubbele slag deed ik niet idd, ik deed m door de binnenste aan de buitenste, maar ik vraag me af of die dubbele slag zoveel verschil maakt. Als ik hierna weer een ander paard zou krijgen zou ik het zeker eerst weer zo doen of door de neusriem, maar omdat deze er aan gewend is en niet trekt doe ik het gewoon zo. Ik heb ook wel zo'n bitstukje, maar dat is helemaal niks!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers