[LO] longeren met of zonder bijzets?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:05

ik longeer altijd met een lang touwtje volgens de Lammert Haanstra methode. Volgens hem moet je altijd een driehoek creeren en op mijn paard werkt dat heel goed. Pris ontspant echt helemaal als ik wil dat ze ontspant en richt op als ik dat wil. Sterker nog, ik heb dat met longeren beter onder de knie dan met rijden!




KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:28

Aqua8horse, bij jou lopen de paarden nageeflijk en ontspannen tijdens het longeren zonder dat je iets gebruikt? Heb je daar een foto van?


KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:36

IK kan me niet voorstellen dat een paard dat je alleen aan een longe hebt, dat die uit zichzelf opgericht of neerwaarts of net dat wat je wilt gaat lopen.

Naar mijn mening is longeren met alleen een long en verder niks alleen goed voor de beweging en om uit te razen voor je erop gaat. Niet als training. Dus ik ben daar dan wel benieuwd naar als dat wel zo zou kunnen.

Ik longeer mijn paard om haar rug sterker te maken en daarvoor moet ze neerwaarts lopen met een goed ruggebruik. Als dat zonder hulpteugel zou kunnen, lijkt me dat wel handig...



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora en 62 bezoekers