[VD] pony'tje snapt het niet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20659
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

[VD] pony'tje snapt het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 12:59

Ok ik zal eerst even de geschiedenis van Wish (= het pony'tje) vertellen en daarna het probleem... bereidt je voor op een redelijk lang verhaal en probeer wakker te blijven Dromen Knipoog

Wish is een pony van 3 jaar oud, ze heeft een rugvergroeiing die haar ongeschikt maakt om mee te rijden of te mennen, ze is van een vrouw geweest maar die vrouw is komen te overlijden, nu heeft een vriendin van me haar gekocht . Ze kan bijna niets, wel aan een halstertje lopen en voetjes geven... en that's it. Omdat ze die rugafwijking heeft is ze door haar vorige baasje heel erg verwend. Zo van: al Wishje iets niet wil hoeft Wishje het ook niet en krijgt ze een snoepje Rolleyes

Omdat ze verder niets kan en Marije (= vriendin van me) haar toch een beetje bezig wil houden, wil ze VD met haar gaan doen, en ze vroeg aan mij om haar te helpen aangezien ik het ook met mijn vorige verzorgpaard deed.

Nou wij op een mooie middag met Wishje aan de slag in de bak...
Ze ging lekker liggen rollen dus we lieten haar even gaan... toen we aandacht vroegen reageerde ze niet...
Toen hebben we een aantal technieken geprobeert om de beginselen te oefenen.. maar madam ging bij elke handbeweging die je maakte je heel overweldigend knuffelen Lovers Nou werkte dus niet...
Toen zelfs boekjes erbij gepakt... Voest Parelli etc etc...
Maar madam vondt elk woordje of gebaar wel een aanleiding voor een grote knuffellbeurt Scheve mond , kijk het is natuurlijk ontzettend aandoenlijk, maar we komen er niet ver mee Haha! Knipoog
En liefde komt ze niet tekort.... want ze wordt door iedereen altijd aangehaald en vertroeteld (misschien het probleem wel? hahaha *LOL* )

Heeft iemand nog tips voor een hele knuffelige dame die echt werkelijk bij ELK gebaar/tekentje als ze los staat in de bak je wil gaan knuffen en poetsen wij weten het echt niet meer hahahaha
(als ze overgens aan het halser met lijntje staat wil ze wel voetjes geven maar verder helemaal niets... want dan gaat ze weer met zo'n verliefde blik naar je staren Scheve mond )

Dus wie weet er een oplossing???

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:03

als je voest/roberts/parelli boekjes hebt, zoek dan eens wat er staat over "personal space"
Dat is zeg maar een circel om jou heen, waar je paard niet zomaar in mag komen (en wat zij dus wel doet heb ik het idee)

c_alsemgeest

Berichten: 20659
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 13:37

ok ik zal het even nog een keer lezen Haha! maar we hebben haar ook wel afgestraft... maar ook dat werkte niet... en een stap terug nemen of terug drijven kwam ze gewoon even leuk weer terug hobbelen Scheve mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:40

ik weet niet ofdat er in die boeken wat over staat, maar ik neem aan van wel (heb de boeken zelf niet, vandaar)