[LO]niet door plassen te krijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

[LO]niet door plassen te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 12:19

Gister wilde ik Hon longeren omdat er in de kleine rijbak niet meer losgegooid mag worden en de longeerbak/paddock bezet was, dus dan maar in de grote bak longeren (hier kunnen ze niet los, is zo'n laag dressuurhekje)
Hier lagen behoorlijk wat plassen, dusdanig dat ik nergens een rondje kon vinden waar ze niet door een plas heen hoefde.
Jamaica heeft er geen problemen mee, die banjert lekker overal doorheen, maar voor Hon is water altijd al een probleem geweest.
Onder het zadel gaat ze er in stap wel door, maar aan de longe krijg ik haar er met geen mogelijkheid doorheen. Op de droge stukken is ze braaf in alle gangen, maar zodra er een plas komt vliegt ze gelijk op de rem. Ze wil er niks van weten..
Lief geprobeert, hard geprobeert, maar nee.
iemand suggesties?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:27

Haar in de leer doen bij Dennis Lachen . Gister moest ik hem weer een plas UIT meppen omdat we anders saampjes lang uit gegaan waren Bloos! .

Ik denk dat het toch een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen is.

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:27

-ernaast gaan lopen, en er zelf ook doorheengaan, zodat hij ziet dat het niet zo eng is

-de omkooptruc met wortels Schijnheilig

-één iemand die longeert, en een iemand die ernaast gaat.

-Éerst om de plas, dan steeds een stukje dichterbij

-voor de plas in galop laten gaan

-een rondje afzetten, en de plas "insluiten met balkjes"

Meer weet ik even niet te verzinnen Haha!
succes OK dan!

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:31

ik had hetzelfde probleem met mijn pony, ik denk dat Jaccim de juiste tips heeft gegeven. Ik ben er steeds rustig door heen gelopen eerst ernaast dan erop en na een tijdje ging ze er in stap doorheen later in draf enz. veel succes ermee!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 12:33

Ik heb haar ruim 6 jaar, en het is al 6 jaar een probleem.
Zelf meelopen etc heeft geen effect, voor de plas in galop, wortels, steeds dichterbij, allemaal nada

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:47

Heb dit min of meer kunnen oplossen door in de buitenbak van mijn instructuer op de half verzopen stukken te gaan longeren. was omgeven door water dus ze had geen keus dan erin te gaan. Haha! Maar dat wil nog niet zeggen dat het voor jou de oplossing is.