[VD] Mag ik mijn pony hiervoor bestraffen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

[VD] Mag ik mijn pony hiervoor bestraffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 16:17

Mijn haflingermerrie Hieke kan al een heel tijdje voetje optilllen als ik dat been aanraak met de zweep.
Sinds kort reageerd ze er niet meer op, of nauwelijks. Als ik blijf proberen (dus beloning weglaten bij slechte reactie, staat in het boek paardenschool) word ze sjagarijning. Verdrietig
Mag ik haar nu dus bestraffen? En zo ja hoe? (tikje met de zweep, stemverheffing?)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:57

ik zou negeren, gaat vanzelf over. Waarschijnlijk een vorm van bedelen

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:02

ik zou gewoon weer overnieuw beginnen met hoe je het allereerst heb gedaan... misschien is je paard het wel vergeten... wie weet...Knipoog

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:37

ik denk dat je het te vaak hebt geprobeert en dat je paardje er even geen zin meer in heeft, dus even een paar dagen/weekje ermee wachten, zodat je paard er weer zin in krijgt

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:06

Misschien is zij het voetje optillen een beetje gaan vervelen, maar ik weet niet hoelang jij erover gedaan hebt, maar anders kan je er ook andere dingen leren (buigen, stijgeren (wel mee oppassen trouwens) en andere dingen.
En dat voetje optillen kan ze wel gewoon, dus dan moet je het een keer met stemverheving proberen, niet slaan, want ze moet er plezier in houden, want dat is bij zulke dingen het belangrijkst. En als ze het maar een klein beetje doen, lekker wat lekkers geven.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:39

Guus heeft dit dus ook gedaan.... Haflingerkwaal Haha!
Maar ik heb het genegeerd en ben stug door blijven gaan. Nu doet hij het wel braaf..... maar soms valt hij weer terug in dat Haflingerkwaaltje Knipoog

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 11:07

Gewoon negeren dus. Ik ben nu bezig met blijven en komen.
Voetje optillen kon ze al een heel tijdje. 3 maanden ofo. Ik deed het toen al, vond het leuk om dr " kunstjes " te leren. Maar toen kwam ik erachter dat dit vrijheidsdressuur was (dacht dat ik zelf iets nieuws had bedacht.. Tong uitsteken Knipoog ) En heb toen het boek paardenschool gekocht. En ben daarmee net begonnen met oefenen.
Ik zal het gewoon negeren. en verder gaan met andere oefeningen.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:37

Negeren...
Blizz wordt ook sacherijnig als hij zijn snoepje niet senl genoeg krijg en gaat spontaan spaanse passen, heel naar als je dan niet op de goede plek staat.
Nu vraag ik hem veel te buigen en bijna geen pas. En soms helemaal niets en krijgt ie ' zomaar' een worteltje.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:58

idd negeren is het beste... mijn haf doet het soms ook...
misschien eens iets anders leren zoals buigen of liggen zou ook een optie zijn.. Knipoog

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:13

Gewoon negeren, zoals de anderen zeggen.
Sandrolover, ik denk niet dat je nu moet gaan beginnen met een andere oefening, eerst goed dat voetje geven leren, volgens mij Lachen

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 15:53

Ik weet wat het is... Mijn pony snapt het gewoon nog niet met die zweep.
Ik ben begonnen met voetje geven als ik in mijn vingers knip (of hoe je dat zegt Knipoog ) En dacht dat ze wel zou snappen dat zweep en die klik met mn vingers ongeveer hetzelfde was... Maar dat snapt ze dus niet.
Heb het gister gewoon weer met "knippen" geprobeerd, en ze kan het nog!!! Haha! Het lag dus aan mij.
Sorry dat ik jullie lastig heb gevallen met deze btje onnodige topic.


Kga nu beginnen met spaanse pas..
Leuk leuk leuk...

Vraagje: Waar kan je zo'n Clicker kopen (voor clickertraining) gewoon in een dierenzaak?