[AR]Kunnen deze in 2 span lopen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

[AR]Kunnen deze in 2 span lopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 21:50

Hallo allemaal ,

Ik hoor / zie hier soms wel eens verhalen van 2 pony's met heel verschillende maten die in 2 span lopen. Nu is mijn vraag zouden mijn shets dat ook kunnen ? Logan is ong. 90 cm en Jhonny is ong. 1.10 m
Logan kan Jhonny in het tempo heel goed bijhouden , omdat Jhonny liever lui is dan moe. Ik loop altijd met z'n 2en tegelijk aan de halsters en touwen , maar het gebeurd regelmatig (tijdens stukjes draven) dat Logan Jhonny voorbij komt.
Wat is jullie mening ?

Afbeelding

Groetjes van ons

bianca5055

Berichten: 311
Geregistreerd: 08-10-02
Woonplaats: nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:09

Ik zou het niet doen gezien het hoogte verschil.
Een tweespan is vaak het mooist als de twee paarden veel op elkaar lijken en van nagenoeg dezelfde grootte zijn.
Dan is 20 cm verschil wel erg veel.

Niet doen is dus mijn mening.

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 22:32

Het hoeft er van mij niet perse mooi uit te zien hoor , het gaat mij meer om het "gemak". En ik rijd gewoon recreatief , zo nu en dan een ritje door de polders hier. Koe Ze kunnen met moeite van elkaar gescheiden worden Lovers (Logan maakt meer drukte dan Jhonny) Maar het lijkt me wel leuk dat als ik weer een ritje met ze ga maken dat ze allebei tegelijk mee kunnen. Scheelt mij ook een hoop tijd. Dan geef je er 2 tegelijk beweging in plaats van 1 voor 1 ! Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:33

Als de gangen gelijk zijn dan zou het best kunnen, het plaatje alleen is niet zo mooi.
Wij mennen ook met een 2 span shetten en er zit ook hoogte verschil tussen, ongeveer een cm of 7 en dat is al vrij veel.
Het gaat op zich goed samen maar echt heel mooi is het niet!!
foto van het span staat in mijn profiel.

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:41

Wij hebben een tuiger en een volbloed in 2 span. Het ziet er niet gek uit. 2 gelijke paarden is mooier, maar je kunt niet alles hebben. Soms wel makkelijk als je weinig tijd hebt, dan geef je er twee tegelijk beweging.
De tuiger houdt van een snelle start, terwijl de volbloed liever rustig vertrekt, dit koste ons 1x een tuig, maar aldoende leer je. Nu gaat het prima.
Dus gewoon doen, die 2 paardjes inspannen!!! Lachen

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:04

Als je presentatiewedstrijden gaat rijden, dan zal het minpunten opleveren.
Ga je marathon, dressuur of recreatief rijden, geen probleem. Lekker inspannen!

Ik hoor het vaak dat mensen 2 paarden met hoogteverschil liever niet inspannen. Het belangrijkste is dat de twee paarden elkaar kunnen bijhouden in tempo. 2 identieke paarden vinden valt niet mee, of liever gezegd, lukt niet. Ieder paard is anders, net als wij, ieder mens is uniek. Wat je wel kunt doen is van 2 verschillende paarden 1 span maken door te rijden en te rijden en te rijden.

Lekker inspannen en veel plezier ermee!

Groetjes,
Nobby

P.S.: ik heb nu een tuigpaard van 1m72 en een rijpaard (echt dressuurpaard) van 1m66 in een 2-span lopen. Geen probleem!!!

ikara

Berichten: 29
Geregistreerd: 16-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:28

Wij rijden een fries en een fjord in het tweespan en dat loopt super, de fries staat dan aan de lage kant van de weg, De moet kun je het beste doen, dan scheelft dat weer in het hoogte verschil

Groetjes
Monique

roteb12345
Berichten: 36
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:44

het maakt niets uit of het nu20cm scheelt het beeld is inderdaad niet zo mooi maar wat maakt dat uit.je rijdt geen wedstrijden ofzo en wat dan nog! ik vindt het geweldig zo n contrast.wij rijden in het vierspan met een kleintje(165)en een grote(180)en als je het eenmaal gewend ben zie je het niet eens meer.veel plezier.groetjes moi