[AR] Wat voor kleding draag jij bij je wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

[AR] Wat voor kleding draag jij bij je wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 21:00

Wat voor kleding draag jij bij je dressuurwedstrijd. Mennen wel te verstaan, maar dat mag duidelijk zijn Knipoog
En misschien heb je er ook een foto van.

Ik wil straks hier en daar een dressuurwedstrijdje gaan mennen. Loop ik misschien wel hard van stapel Bloos , paard moet nog voor de wagen beleerd Haha! Maar hoe dan ook, als ze er straks voor loopt wil ik in eerste instantie gaan dressuren.

Ik reed altijd vrij donker, zwarte rok, zwart colbert, zwart hoedje, donkere menschort. En dat samen met een nagenoeg zwarte wagen was Isolda samen met mijn rode wangen het enige wat enige kleur bracht.

Ik wil hier en daar een ideetje op doen, eens kijken hoe andere mensen gekleed gaan en aangezien hier ook wel een aantal wedstrijd-rijdende bokkers rondlopen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:23

Ik vind zo'n geruit colbertje altijd netjes en gekleed staan, maar minder tuttig als een effen donker colbert
Volgens mij mag dat toch gewoon?
Heb je geen abonnement op de Mensport? Je zou daar ook eens een stel van kunnen doorbladeren om te zien wat je het meest aanspreekt.

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:36

Zwart is prima hoor,doe er een witte blouse bij en je bent er klaar voor.
Zelf heb ik een zwart met rode wagen,de witte blouse heb ik dan ook vervangen door een rode.
Verder ben ik ook helemaal in het zwart.
Mijn schootkleed is ook donker maar met een rood werkje erin,deze heb ik gewoon zelf gemaakt.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30623
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:49

Mijn kennis is in pak. Bruin pak, met beige. En dan schootkleed, en hoed op.
Zelf als groom ben ik in ruitertenue, dat mag ook. En dat had ik nog liggen. Misschien dat ik in de toekomst wel op een zwarte broek over ga, is minder snel vies als wit, alleen moet ik eerst een mooie zien te vinden dan.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:02

IK droeg tijdens een eerste wedstrijd een gewoon ruitertenue, maar wil straks met de officiele wel wat aan zoals het eigenlijk hoort Lachen

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:07

Ik Groom bij een vrouw die heeft alles bruin/beige met donkergroen erg chigue hoor en staat mooi bij haar wagen haha.
zij draag altijd een spijkerbroek onder haar menschort, mag eigenlijk niet >;) , maar ze doet de broekspijpen omhoog met een kousje haha dat ziet niemand en als ze klaar is hoeft ze zich niet helemaal om te kleden (is ook een beetje lui aangelegd Tong uitsteken )

ze heeft een bruin hoedje/geruite beige-groene blouse/beige jasje/bruin menschort en bruine schoentjes, haha ik als groom heb mn wedstr.pakkie aan Clown

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:09

Kleding in de kleur van je wagen is wel mooi, mits niet te felle kleuren natuurlijk. Verder mag er vrij veel.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:10

Ik heb zelf geen wedstrijden gereden maar ik heb wel bij Lia gegroomd.
Hiervan zijn ook foto's gemaakt.
Ik hoop dat je het een beetje kan zien.....echt veel duidelijker foto's heb ik niet.
Afbeelding

Lia ziet er echt heel netjes uit OK dan! , ik voelde me wel een beetje voor joker zitten Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:11

Ik heb een beige kolletje aan met een zwart blousje erover heen, een zwarte broek met erover een donkerblauwe schootskleed en een blauwe hoed.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 23:43

cissie schreef:
Ik Groom bij een vrouw die heeft alles bruin/beige met donkergroen erg chigue hoor en staat mooi bij haar wagen haha.
ze heeft een bruin hoedje/geruite beige-groene blouse/beige jasje/bruin menschort en bruine schoentjes, haha ik als groom heb mn wedstr.pakkie aan Clown

Dat klinkt chique! Ik vind bruin/beige etc. toch al erg mooi
Lia zag er trouwens ook net uit.

Tuurlijk is donker wel mooi, zwart of donkerblauw, dan zit je altijd goed. Maar ... vind het een beetje saai. Ik heb ook wel gewoon een ruitertenue, maar echt chique is dat natuurlijk niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:48

Hier droeg ik een bruin/zwart geruit jasje met daaronder een bordeaux koltruitje, een zwarte schort en bruine schoenen met een klein hakje.
De hoed is m'n winterhoed, een soort dressuurhoedje met daarom omheen een gestrikte sjaal.
Zal nog even een foto opzoeken met zomerhoed en wat andere pakjes:D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:53

mag je in je gewone 'dressuur-outfit' een officiele menwedstrijd rijden eigenlijk?
Ik heb ook mijn menstartkaart (dressuur) aangevraagd, maar ik zou eigenlijk zo gauw niet weten hoe ik aan passende kleding ervoor kom, en mijn dressuurpakje hangt toch thuis in de kast.
Zou ik daar voorlopig mee kunnen voldoen, of rijd ik dan voor aap? Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:10

Dat mag wel, tot een bepaalde klasse dacht ik. Maar zal de reglementen weer doorspitten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:13

Afbeelding
Zwart/wit met rood accent (wagen was zwart, rode wielen, rood gebiest, met blank houten voor en zijschotten)

Afbeelding

Afbeelding
Bruin/zwart/donkerrood (wagen is zwart, donkerrode wielen, creme gebiest, met een blank houten voorschot)

En nog even wat inspiratie voor Marco Haha!
Afbeelding

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:41

Daar zit ik nu ook een beetje mee in mijn maag ja. Is het nou de bedoeling dat menner en groom zoveel mogelijk in hetzelfde gekleed gaan of mag de groom ook in gewone wedstrijdkleding? En wat is eigenlijk beter?
Voor zover ik weet kan ik wel aardig mijn kleding aanpassen aan Nico (Sallykuyper). Ik heb een grijze broek en blauwe blazer, zelfs een grijs hoedje maar wedstrijdkleding is natuurlijk wel een stuk gemakkelijker.

Ik heb nog nooit gegroomd met menwedstrijden en in april heb ik mijn vuurdoop bij een dressuurproef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:49

Groom kan gewoon in wedstrijdkleding maar draagt BRUINE handschoen en bij voorkeur hoge hoed of bolhoed.
Vergeet niet dat de groom historisch gezien een hulpje is en dus niet dezelfde kleding aan heeft als de rijder.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:56

Citaat:
mag je in je gewone 'dressuur-outfit' een officiele menwedstrijd rijden eigenlijk?

toevallig ging daar een discussie over bij een wedstrijd laatst.
Je schijnt nu nog wel in dressuur-outfit te mogen verschijnen, maar op termijn niet meer.
Het valt me altijd op dat er zoveel jonge mensen meedoen met dressuur/vaardigheid, dat had ik nooit gedacht!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 22:34

Kijk Lia, dat bedoel ik nou. Dat ziet er toch superchique uit?? Ik zal zo eens een foto zoeken van hoe ik eruit zag. Ik kon zo de begrafenis-stoet in Knipoog
Dat half doorzichtige hoedje is trouwens errug mooi

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:00

Ilindra schreef:
Groom kan gewoon in wedstrijdkleding maar draagt BRUINE handschoen en bij voorkeur hoge hoed of bolhoed.
Vergeet niet dat de groom historisch gezien een hulpje is en dus niet dezelfde kleding aan heeft als de rijder.


Aha, ik dacht dat het ook een beetje om het plaatje ging. Waar ik nu weer een hoed vandaan moet halen weet ik even niet, cap mag dan toch ook wel mag ik hopen? Anders moet de menner zijn hulpje maar sponsoren voor een hoed Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:02

Ik zat net te bedenken dat je misschien wel een leuk hoedje op een rommelmarkt of bij de kringloop zou kunnen kopen.....tis maar een ideetje........en anders liggen ze wel op koetsenmarkten maar dan betaal je denk ik al weer een stuk meer.

Cap is volgens mij als groom gewoon toegestaan.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:38

Eigenlijk kom ik nooit op rommelmarkten maar het is wel een idee. Wie weet vind ik hier nog wat tussen de carnavalsspullen waar de winkels weer vol mee lopen

Maar ik ben maar een groom natuurlijk dus die cap lijkt mij ook best kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 08:54

Cap kan best hoor als je geen hoed hebt, zijn er veel meer die met cap rijden

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30623
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:56

Ik heb mijn ruitertenu helemaal aan als groom. Dus gewoon een oude Engelse cap, en witte handschoenen. Nooit commentaar op, en wij hebben voor de verzorging altijd ruim voldoende. We starten M, en ik rijd mee op de wagen. Ik heb geen bruine handschoenen, maar witte mogen ook volgens mij. Aangezien het nog nooit op de protocol heeft gestaan, of de jury het heeft gezegd. En ik rijd al bijna 2,5 jaar mee.
Sommige jonge menners dragen een cap voor de veiligheid, maar de meesten hebben als ze zelf mennen een hoed op.
Dit gaat dan om de dressuur en vaardigheid. En er mennen op wedstrijden genoeg jonge mensen idd. Is wel meer geworden de laatste tijd volgens mij. Ik ga er steeds meer zien.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:11

Er zijn nieuwe kledingvoorschriften in de maak, die gaan met het begin van het oudoorseizoen in (volgens de wedstrijdleiding die wij hebben gesproken).

Ik ken ook een combinatie die rijdt in western-outfit, krijgen ook altijd een voldoende voor verzorging en presentatie!

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:55

Wij hebben een witte bloes, met een donkerblauwe bodywarmer van de club, misschien zit jij ook wel ergens bij de club? nou vraag daar of ze iets voor je hebben, het is altijd leuk om een strikje of iets anders dergelijks om te doen, en een hoed! Witte rijbroek zwarte laarzen en je bent klaar Schijnheilig