[VD] [NH] Wat is nou precies het verschil?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

[VD] [NH] Wat is nou precies het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 16:33

hallo allemaal,

ik vroeg me af wat nou precies het verschil is tussen VD en NH..... Lachen ik wil graag met mijn paardje ook beginnen met NH of VD maar weet niet waar ik nou het beste mee kan beginnen .....enne......waar kun je boeken daarover lenen, bestellen, of weet ik veel wat? Verward en wat zijn nou echt goede boeken? Verward en weet er iemand een goede internetsite voor VD of NH en dan nog een vraagje....hoe kun je het beste beginnen met NH of VD.....?
De meeste vragen zijn denk ik echt al tig keer gevraagd maar ik kon het allemaal niet vinden.....sorry.....hoop dat jullie me willen/kunnen helpen Schijnheilig

Gr. Crista

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:52

Vd is (kort gezegt) je paard kunstjes leren.paardenschool van penquitt is een goed boek.
Nh is iets compleet anders. ik kan het een beetje moeilijk uitleggen, maar kijk eens op www.emielvoest.nl en www.parelli.nl. hier staat het allemaal duidelijk uitgelegd!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:32

NH en VD is idd compleet iets anders. Het kan prima samen, maar daar houdt het ook op.
NH is een manier van omgaan met je paard, betreft dominantie etc. kijk maar eens op www.horsemanship.org

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 20:01

oke heel erg bedankt....maar VD is toch ook heel erg werken door respect te hebben van en voor je paard, en vertrouwen hebben in elkaar? Daar draait het toch ook voor een groot deel om bij NH? of haal ik nou echt alles door elkaar?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:33

Iedereen, ongeacht wat je met je paard doet, zou met veel respect moeten werken.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 17:46

ja dat ben ik inderdaad met je eens hoor!!! snap me niet verkeerd....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:37

Vrijheidsdressuur is meer het laten liggen, spaanse pas en steigeren. Natural Horsemanship is meer het leren begrijpen van de manier van denken van het paard, en hem daardoor beter te leren sturen. NH is meer het trainen van de persoon, VD is meer het trainen van het paard.

Mocht je meer info willen: www.parelli.com