is een 2 wieler slecht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 18:13

Ik wil dus een kar gaan kopen voor dribbel, en vraag me af of een 2 wieler slecht is om mee te beginnen ( Oa. dus om te beleren) Die wagentjes zijn vaak goedkoop, dus dan kan ik al heel binnekort gaan beginnen, als ik meteen een mooie 4 wielige kar koop, zou het dus al veel langer gaan duren. Hij is nu 2,5 jaar ( op een maand na dan Lachen ) en dat vind ik wel een mooie leeftijd om te beginnen. Nou ja, mijn vraag dus, is een 2 wielige wagen geschikt om mee te beginnen ? Ik dacht altijd dat deze ''gevaarlijker'' zijn dan 4 wielers. (bv als ze stijgeren de kar mee om hoog gaat, ofzo) Wat denken jullie?

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:37

deze zijn juist niet zoveel gevaarlijker. deze kunnen niet scharen als je pony achteruit gaat lopen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:43

Ik denk ook niet dat een tweewieler slecht zal zijn.
Onze paarden zijn allemaal beleerd met een vierwieler eigelijk, maar ik dacht dat er bij een hele boel mensen ook tweewielers gebruikt worden.
Voordeel is dat ie minder snel kiept of schaart. Met stijgeren denk ik dat er ook niet zo veel zal gebeuren, alleen goed vasthouden denk ik, dat wel! Haha!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:11

Toen ik mijn koetsiersbewijs ging halen heb ik geleerd dat het goed is je paard te beleren voor een 2 wieliger. Ik heb zelf ook een 2 wieliger (ook omdat dat tenminste te betale was) je leert er goed mee mennen, maar het enige probleem bij mijn kar is dat je scheef op de kar zit (en das af en toe wel lastig met mennen) en dat de kar verschrikkelijk hobbelt! Je moet er trouwens wel aan denken dat je als je een 2 wieligekar koopt je voor je paard een los schofje hebt anders kan je wel een problemen krijgen als je aan 1 kant met de kar over een heuvel rijdt!

Succes er mee!!!
Groetjes essie

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 21:21

Sorry, misschien een stomme vraag, maar wat is een los schofje?

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:38

los schoft is een riem die over /door schofttuig gaat en waar de ringen aan zitten waar de bomen door moeten.
deze moet je van links naar rechts kunnen schuiven dat noemen ze een los schoft.
tja ik zweer bij 4 wielige wagen.
de twee wielige klapper sneller om als je perongeluk in een kuil komt en ze hobbellen erger dan een 4 wieliger.
na dik uur rijden ben je door elkaar geklutst.
dat is mijn mening maar gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening en ervaring. veel geluk met de juiste beslissing. Lachen

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 22:27

Ik ben het wel met je eens dat een 4 wielige wagen fijner rijd, maar is ook veel duurder. Ik kan dat nog niet betalen. Het kiepen valt naar mijn idee juist heel erg mee, maar inderdaad een 2 wielige kar hobbelt veel meer, maar is leuk om mee te beginnen!!!
XxxxXjes